Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
hej jeg går med tanker om at bygge en kompressor på en diesel motor men så undre det mig lidt at det ser man ikke så tit er det er større videnskab for det eller er alle bare mere for turbo???

vi snakker om en vw motor. håber på at kunne få de rette komponenter stykket sammen til at lave en motor på 2L ja helst over men nu må vi se. så er her nogle med kenskab til diesel tuning så vil jeg gerne ha et par tips...
men det her med kompressor er det er håbløs ide eller er det bare fordi folk ikke rigtigt er hoppet ud i det jeg aldrig har set en diesel slæde med kompressor...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

bla MAZDA har lavet det standard. der er rent faktisk færre problemer ved det end på en benzin..... der er en lokal der er ved både at montere turbo og kompressor......jo så er der også en anden lokal bonderøv der er ved at montere to turboer der skal lade oven i hinanden! bare gå igang! MVH søren

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
Bare kom igang.
VW har i de vilde G-lader tider bygget G-lader på deres diesel-motorer. Det blev dog aldrig en succes da folk jo som bekendt glemmer at passe deres G-ladere.
Men det virker fint

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Sonny : Hvis du har nogen link´s til sider med kompressor på diesel biler må du meget gerne lige smde dem ind.. Der jeg osse selv går og leger lidt med tanken om en kompressor på min turbo diesel...

Eller hvis der er nogen andre der ligger inde med noget info om kompressor på diesel biler... Eller noget info om kompressor på turbo biler...

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Sjælland
På denne side, http://www.rotrex.eu.com/ , er der hvertifald info om kompressorer. Du kan da prøve at sende dem en mail. de snakker dansk.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Takker...... Alt kan bruges :lol: :lol:

Titel:
husk lige at en turbo ikke kræver den samme mængde energi at bruge som et remtræk på en kompressor. hvis du vil have et stort ladetryk af en kompressor så tar den også en del hk gennem remmen. har lige fulgt en amerikaner der har skrottet den standard komp på hans motor og fjernet nogle unødvendige remhjul til fordel for en t66 turbo. gevinst ca 50hk der før gik tabt i remtrækket og kompressor.

mhv HC

Titel:
Mester Medlem

EN STD. KOMPRESSOR DER KRÆVER 50 HK AT DRIVE???? hvad var det for nogle remme der trak den? MVH. søren

Titel:
Det syntes jeg godt nok osse lyder vildt, må jeg nok indrømme...

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Glemte sgu lige at logge ind :oops: :oops: Jeg havde heller ikke tænkt mig at erstatte turboen med en kompressor men montere en kompressor sammen med turboen, hvis det altså kan lade sig gøre :lol: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time