Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 18:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: roskilde
Jeg er den heldige ejer af denne yperligste boxer motor fra Alfa Romeo - Motoren er på 1,7 liter og med 4 overliggende knastaksler, 16 ventiler og Bosch indsprøjtning !!!!

MEN hva kan man gøre ved sådan en sag når man gerne vil have mere end de standard 147 hk ? Snakker vi turbo (dyrt+kompliceret), chiptuning, kompressor, NOS eller ?

Glæder mig til at høre et par rigtig gode forslag :D

mvh kiltcarlasse :wink:

Vedhæftede filer:
boxer16v.jpg
boxer16v.jpg [ 44.32 KiB | Vist 650 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Det kommer jo an på hvor meget du vil bruge, men med to skarper indsugningsknaster, justerbar knasthjul og portet topstykkerne, dette vil jo nok giv omkring de 15hk. så kunne man jo øge benzintrykket og tilsidst få den chiptunet :D Hvis du er i tvivl om noget kan du jo kigge forbi Centrum auto, det ved du jo hvor ligger :) FOr ham Per ved altså en del om de Alfa´er!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Jeg tænker GAS :roll: Og det gælder også dig Filt (Martin306xsi for dem der ikke kender ham)

Så kan vi alle 3 slå hovederne sammen og tune lidt alfa og 306,.... med gas selvfølgelig :lol:

Titel:
Mester Medlem

Dav Michael, det er da utroligt med dig og dit GAS :D Alfa´en kan desværre ikke bruge gas da HK skal være der hele tiden da det er en racer, som (så vidt jeg har forstået) skal bruge til bane race og ikke andet!

Michael> Det ender da med jeg bliver nød til at købe en til bil for at lukke munden på dig, for der skal IKKE gas på 306´eren, men turbo :D

Titel:
I mit tilfælde skal motoren (boxer 16v'eren) sidde i en kitcar som skal bruges i ny og næ på gaden - men også af og til på biludstilling !!!!
Målet er ca 180 hk - mener det er passende for min bil da den vejer 625 kg !!!!1

Har en kompressor på hånden fra Sprintex - hvis man nu ku skrue ned for ladetrykket til ca 0,3-0,4 bar ?????

:D

Titel:
Mester Medlem

Nå der kan man bare se, jeg fik at vide at den skulle bruges til race på bane :oops: Den billigste måde er NOS, og der er 30hk hurtigt hentet men der har du så kun de ekstra 30hk i max 10sek. Derefter kommer knast osv. og tilsidst, og ikke mindst dyreste kommer turbo/kompressor. Men du kan jo prøve at komme forbi, så kan vi jo snakke om det. Du kan også prøve at kontakte "Alfa klubben".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time