Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 maj 2004, 15:19 
hvad er standart kompression forhold på en civic esi v-tec??
og hvad skal det ændres til for at motoren kan holde til at køre med o,6-0,8 bars tryk??


p.s
den er med eftermonteret turbo/ic.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2004, 18:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ændringer
stempler mener at de har ca 10/1 i komp forhold
motorstyring
Kobling
Transmission
BREMSER !!!
UNDERVOGN
større køler
Oliekøler
udstødning
Og tilsidst venligt politi og Synsmænd.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2004, 19:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2004, 23:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
brunochristensen skrev:
øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....

MVH Bruno


Bare af nysgerrighed men jeg mente egentlig at enten drejede man af stemplerne eller også monterede man turbo. At gøre begge dele øger vel egentlig bare risikoen for at stemplerne ikke kan klare det øgede tryk?

Dagooz


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2004, 14:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Indlæg: 114
Geografisk sted: Hedehusene
Dagooz skrev:
brunochristensen skrev:
øøøø større toppakning eller dreje af stemplerne....

MVH Bruno


Bare af nysgerrighed men jeg mente egentlig at enten drejede man af stemplerne eller også monterede man turbo. At gøre begge dele øger vel egentlig bare risikoen for at stemplerne ikke kan klare det øgede tryk?

Dagooz



Man drejer af stemplerne for at sænke Komp., til tryk ladning.
Hvis man da ikke vil købe lav komp. smedestempler, eller bruge to toppakninger
Måske ikke den bedste løsning.... :roll:

Tror ikke det er det øgede tryk....snarer varmen stemplerne dør under!


Martin

_________________
Mvh. Martin

TDI Power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2004, 18:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...

Dagooz


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2004, 18:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Indlæg: 114
Geografisk sted: Hedehusene
Dagooz skrev:
Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...

Dagooz


Det er da klart det bedste med smedede stempler.
Men hvis man køre med lavt tryk ( 0,5bar ) og en god motorstyring, er der som regl ikke de store prob. (ud over et stører slid på motoren, gearkasse,kobling osv. ) :roll:

Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
:lol:


Martin

_________________
Mvh. Martin

TDI Power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2004, 19:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
[quote="Tiis

Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
:lol:


Martin[/quote]

Helt enig. Ifølge min chef der selv er mekaniker sparede jeg 1500 ved selv at montere sænkningsfjedre den anden dag. Tog ca fire timer så det var sgu det værd!

Dagooz


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 19:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Tiis skrev:
Dagooz skrev:
Så det vil reelt sige at alle de gange man har spøgt med at man ville sætte turbo på sin motor og har fået at vide at det er hamredyrt da man så både skulle skifte manifold og have smedede stempler så er det folk der ved for lidt om det??? Havde nu egentlig også en ide om at det ikke kunne passe...

Dagooz


Det er da klart det bedste med smedede stempler.
Men hvis man køre med lavt tryk ( 0,5bar ) og en god motorstyring, er der som regl ikke de store prob. (ud over et stører slid på motoren, gearkasse,kobling osv. ) :roll:

Men et værksted der mont. skal jo også tjene penge?
og det er her der er penge at spare!
:lol:
I sidste ende re det et spørgsmål om hvor grundigt man har under søgt emnet.
Og og man vil acceptere en foringet levetid på stempler,pga. thermisk overbelastning spesielt hvis de er afdrejet. Eller utætte toppakninger hvis de er doppelte.
Så undersøg sagerrne inden man beslutter sig for hvad man vil lave.
Er det en nytårs raket eller en måneraket man vil lave, der er jo forskel på prisen.
Selv følgellig skal der tjenes penge, men de haar jo også en garenti bestemmelse de skal op fylde. Hvor det kort fortalt min skal kunne holde i 3år, og så kan man ikke tillade sig at skyde genveje.

MVH

Morten


Martin

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 20:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Dagooz skrev:

Helt enig. Ifølge min chef der selv er mekaniker sparede jeg 1500 ved selv at montere sænkningsfjedre den anden dag. Tog ca fire timer så det var sgu det værd!

Dagooz


Har du efterfølgende fået justeret hjulvinklerne?
Ellers vil besparelsen lynhurtigt blive ædt op af det forøgede dækslid

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 88 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team