Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg holder turbotrykket oppe under hele accelerationen.
Lidt nyttig info:
Bilen Volvo 850 T5 Automat
Bilen er chiptunet, andet filter, anden aktuator samt et midlertidigt alternativ til en bleeder ventil.
Sagen er den, at bilen lader, ved fuld gas (kickdown), med ca. 1,15 bar hvor trykket så falder til 0,8 bar (aktuatorens åbningstryk) i takt med, at bilen tager omdr. (måske er der en responce tid på at wastegaten åbner som bevirker, at trykket kun langsomt falder i takt med omdr. stiger ?).
Men som før nævnt er der bleeder effekt på systemet samt aktuatorarm er spændt kortere => den skal åbne mere i trykdåsen for at åbne wastegaten der burde altså kunne holdes bedre på trykket ??
Målet er, at bilen holder 1 bar ved acceleration og evt. 1,15-1,2 bar ved gearskifte (jeg blev anbefalet til ikke at gå over 0,8 bar på aktuator Hos Kolstrup Tuning og jeg blev frarådet over 1,1 bars ladetryk hos Palms Auto, Palm og Kolstrup var dog ikke helt enige om hvor maks skulle være da K. mente den kunne tage mere.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe PFT.
|