Humm.....hvis du vil STYRE noget efter en alm NB sensor, så skulle du lige kigge engang på spænding/AFR forholdet. Måske endda mere end een gang!
Sensoren er følsom over for:
Gashastighed
Gastemperatur
Gastryk
og sidst men ikke mindst, gassens iltindhold.
Find lige en temperaturfølsom modstand der kan tåle de temperaturer vi snakker om.....
Hvis det skulle lykkedes dig, så hører jeg gerne om det materiale
Som sagt, så kan du ikke lave det du gerne vil med en alm NB sensor, og WBsensorer er ikke noget man "bare lige" bygger noget fusk sammen til.
Jeg synes det er coolt nok at du kaster dig ud i det, og det kan være du finder på noget smart, men som jeg læser dit indlæg så aner du ikke noget om lambdasensorer, og det der skal til for at lave closed loop på turbomotorer.(hvis du gør, og det er så nemt, så tag patent på din ide med det samme, og søg lige for at banken er klar til at tage mod pengene når de vælter ind!)
Det er ikke for at tage pippet fra din ide, men du skulle måske søge lidt på WB-O2 og se det "lille simple" kredsløb de har brugt der, og husk lige inden du kopierer det: Det er ikke ret mange der har fået held af at få det til at virke så det kunne bruges bare en lille smule....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!