Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hvilken Benzin er den bedste og køre med på en Turbo insprøjnings motor

Er der nogen fordele ved at hælde Oktan på istedet for blyfri.? :?:

Eller hvad med oktan booster ? :?:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Hvis det ikker en alt for hårdt pumpet bil og man ellers ikke udnytter alle hestene hele tiden kan man sagtens køre på 95 blyfri.

Hvis den er er lidt mere tunet skal man nok køre på 98 blyfri. Blyholdig benzin bør man kun køre på hvis ens bil ikke kører med hærdede ventilsæder.
Oktanbooster er efter min mening spild af penge. Læsteengang i en test at:
92 + booster = 95 oktan
95 + booster = 96,5 oktan
98+ booster = 98 oktan.
Jeg kan ikke huske hvad mærke man havde testet, men konklusion var klar: lad vær at købe det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Argh det med oktan boosteren ikke hjælper er da vist ikke helt rigtigt. Det lyder da lidt mærkeligt at ved at fylde oktanforhøjer i 98 oktan blyfri at den så stadig kun ligger på 98 oktan....

Titel:
Mester Medlem

oktan i stedet for blyfri. Jeg vil gerne lige pointerer at du ødelægger din lamdasonde med blyholdig benzin... HVIS det var det du mente?

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
oktan isteded for blyfri???
Mig bekendt findes blyfri i 92-95-98 oktan.
Oktan tallet har intet med om det er blyfrit eller ej.
Nu er det dersværre sådan at der er nogle der har bestemt at de tilsætnings stoffer der er i 98 oktan er meget farlige for miljøet, så 98 oktan er rimeligt svært at lokalisere idag.
Hvis bilen er fra før disse miljø forvirringer skal der ubetinget hældes 98 oktan på, Det står som regel i bilens instruktionsbog.
Hvis den er med en moderne motorstyring kan den saktens kompenserer for det manglende oktan tal, med mindre effekt til følge.
MHT blyholdig benzin :mrgreen: :roll: Er det en meget udvandet udgave der sælges i dag.
Har en kammerat der har kørt over 100.000 km på blyfri, dette er includeret mange turer med bundgas igennem tyskland uden ventil problemer, lækagemåling viste en forskel på 5%.
Dette er på en motor der ifølge importøren kræver blyholdig benzin.
Men det tillader den eftermonterede motorstyring ikke.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

Havneren skrev:
oktan i stedet for blyfri. Jeg vil gerne lige pointerer at du ødelægger din lamdasonde med blyholdig benzin... HVIS det var det du mente?

v/h christian

Han kommer dæleme til at lede et stykke tid for at finde blyholdig bensin......!

Rød bensin indeholdt for snart mange mange år siden bly, men har haft blyerstatning tilsat istedet. Så rød eller grøn, begge er blyfrie.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Havneren skrev:

v/h christian

Han kommer dæleme til at lede et stykke tid for at finde blyholdig bensin......!

Rød bensin indeholdt for snart mange mange år siden bly, men har haft blyerstatning tilsat istedet. Så rød eller grøn, begge er blyfrie.

Ja vi kan takke miljø svend for at hvores liv er blevet meget lettere.
Spørgsmålet er bare hvornår rosen bliver grøn i stedet for rød, da dette ikke er i den miljø riktige farve.
Dette er ikke et politisk indlæg, men er efterhånden meget træt af at den lovgivende magt er så meget efter dem der valgt at have bilen som transportmiddel 8) 8)

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
bakker morten op... man betaler en arm for at købe en vogn her i landet, så betaler man en finger fra den anden arm når den skal forsikres og når så man skal ha benzin på bliver man flået igen... og så brokker de sig stadig når vi alligevel vælger at køre i bil! det er ikke fair... vi har taget valget og købe en bil med hva det har af konsekvenser, så skal de sku holde deres kæft når vi bruger den... har faktisk overvejet at stille op til folketinget (bare for at prøve og se hva der sker) så ville jeg kæmpe privatbilismens sag, ku det ikke være sjovt at se hvor mange stemmer der ville være i at der var en der ville kæmpe bilernes sag? venlig hilsen lasse

Titel:
Nyt Medlem

Du har min stemme...!!

Titel:
Nyt Medlem

Du har min stemme...!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time