oktan isteded for blyfri???
Mig bekendt findes blyfri i 92-95-98 oktan.
Oktan tallet har intet med om det er blyfrit eller ej.
Nu er det dersværre sådan at der er nogle der har bestemt at de tilsætnings stoffer der er i 98 oktan er meget farlige for miljøet, så 98 oktan er rimeligt svært at lokalisere idag.
Hvis bilen er fra før disse miljø forvirringer skal der ubetinget hældes 98 oktan på, Det står som regel i bilens instruktionsbog.
Hvis den er med en moderne motorstyring kan den saktens kompenserer for det manglende oktan tal, med mindre effekt til følge.
MHT blyholdig benzin

Er det en meget udvandet udgave der sælges i dag.
Har en kammerat der har kørt over 100.000 km på blyfri, dette er includeret mange turer med bundgas igennem tyskland uden ventil problemer, lækagemåling viste en forskel på 5%.
Dette er på en motor der ifølge importøren kræver blyholdig benzin.
Men det tillader den eftermonterede motorstyring ikke.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html