Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2004, 13:26 
kan det betale sig at arbejde i
når min motor nu er standard kompression 10:1
sierra DOHC turbo

jeg køre nu med 0,4 bar og jeg vil bare have lidt mere ca 0.2-0.3
kan det lade sig gøre for en rimelig pris
jeg køre nu med et mf2 og map sensor. så jeg har en tryk kontakt i manifolden som jeg ikke bruger.
så er det vel bare at skaffe en pumpe og en beholder har jeg


så vil jeg lige høre jer om.....

kan jeg bare sætte en dysse ind før gasspjælet og så få mf2 til, også at
styre denne dysse

mf2 styre 2 dysser nu de er på 12 ohm ca

den dysse jeg vil bruge er en standard dysse på 167 ml

er jeg påå herrens mark :idea: :idea: :idea:


mvh chr.lunde
sierra DOHC TURBO


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2004, 13:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det jeg har efaret er at vandindsprøjtning virker.
Jeg har inden konverteringen til Megasquirt kørt med et system der lignede de systemer der er beskrævet på PP.
Og det bevirkede at jeg kunne kører med samme tryk på 95, som på 98 oktan.
Dette var med en vandmængde ser svarede til 10 % af den totalt opnåelige benzinmængde.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2004, 13:46 
det vil sige at jeg godt vil kunne opnå ca 0.1-0.2 bar på det ca

mhv
chr.lunde
sierra DOHC TURBO


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2004, 15:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg vil sige måske kan du hæve trykket efter montering af vandindsprøjtning.
Men det kommer an på om du har benzin nok til de ekstra hk.
Man skal huske at vandet kun virker som en køling, lige som en intercooler.
Det samme resultat burde kunne opnås ved tilsætning af ekstra benzin, men det er noget dyrere.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team