HenrikGM skrev:
Det kommer an på dit manifold design. Rigtigt konstrueret giver det ingen problemer, men forkert så kan man sagtens fjerne al bensin fra nogle af dyserne.
Feks er en placering før gasspjældet potentielt farlig for motoren. Det skal nok gå med fuldt knald på, men hvad nu når man slipper gassen 25% feks! Så rammer bensintågen spjældet og bliver afbøjet. Sidder cyl 1 så lige i den rigtige retning får cyl1 hovedparten af brændstoffet.
Se på en karb. Det er det du skal efterligne, da sådan en fætter er konstrueret til at skulle fordele bensinen ligeligt.
seperate dyser er stadigt det rigtige at gøre, men det andet kan godt virke.
At sammenligge et kaburator system med et indsprøjtningssustem med en en dyse pr cyl, er som at sammen ligne pærer med bananer.
Det er to helt forskellige ting.
En manifold til en kaburrator er konstrueret til at holde en benzin/luftblanding i en tågeform.
en indsprøjtnings manifold med dyserne siddene lige inden ventilerne er hovedformål maks fyldningsgrad i det omdrejningsområde der er valgt til den motor.
Grunden til en eller 2 ekstra dyser virker er at lufthastigheden i manifolden er nået op på en tilstrækkelig hastighed at den ekstra benzin ikke bliver hængende i div kroge i manifolden.
I såddan et system giver man tilskud i forhold til den cyl der går magrest, og bliver nød til at se bort fra effektiviteten.
Mener at have læst at mf2 kan styre min 4 ekstra dyser, så man kunne placerer dem ud for hver cyl.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html