Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
har kigget lidt på den manifol der er lavet til en 325i og spekulere lidt over hvad det ekstra udtag er til???????? er det til bypass af udstødnings gassen??????? er det nødvendig at lave???

er der ikke nogle der vil smide nogle links til nogle turbo projekter på bmw e 30 320i

nogle der har erfaring med pianotråd og kobberpakninger

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hej

Har en motor hvor der er fræset spor i blokken og lagt pianotråd i. Det virker fint, men den er dog begyndt at svede lidt på cylinder nr 6...men i forhold til en normal pakning så er det en god ide at bruge når man kører med højt ladetryk. Der er da en masse bimmer projekter her på siden, ellers kan du tjekke www.bsmotor.com de laver nogle grumme bimmere!

bmwmanden skrev:
Hej

Har en motor hvor der er fræset spor i blokken og lagt pianotråd i. Det virker fint, men den er dog begyndt at svede lidt på cylinder nr 6...men i forhold til en normal pakning så er det en god ide at bruge når man kører med højt ladetryk. Der er da en masse bimmer projekter her på siden, ellers kan du tjekke www.bsmotor.com de laver nogle grumme bimmere!

Har du ikke nogle billeder fra da du lavede din turbo, har du hørt om nogle der har brugt kobberpakning i stedet eller er det nok med alm pakning og piano tråd

har du nogle billeder hvor tråden ca skal sidde

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg har desværre ikke nogle billeder af det, men du skal lægge tråden rundt om hver cylinder, og rundt om alle vandkanaler hvis du vil være meget grundig. Jeg har ikke hørt om nogen der har brugt en almindelig pakning når de har brugt pianotråd, men ellers kan du kontakte viborg autoteknik, han kan skaffe dig den pakning og det tråd du skal bruge

Titel: mf2
bmwmanden skrev:
Hej

Jeg har desværre ikke nogle billeder af det, men du skal lægge tråden rundt om hver cylinder, og rundt om alle vandkanaler hvis du vil være meget grundig. Jeg har ikke hørt om nogen der har brugt en almindelig pakning når de har brugt pianotråd, men ellers kan du kontakte viborg autoteknik, han kan skaffe dig den pakning og det tråd du skal bruge

har du en cå pris på hvad pakningen koster
er det nødvendigt med et mf2 system
hvilken benzin tryks regulator skal jeg bruge
kan den eksisterende pumpe levere nok
skal jeg gå ud og købe 325i dysser
har både en 325i krumtap samt en 324td krumtap og stempler, hvilken vil jeg opnå bedst resultat med
har en 324d blok med oliestænkte plejlstænger kan den laves om til benzin????
håber du vil være behjælplig med svar du ved jo meget

tak for et godt forum

Titel: hvad er det
bmwmanden skrev:
Hej

http://www.powerpage.dk/manifold/bmw325m50.jpg
hej igen den ekstra flange der stikker nedenud hvad er det til er det til at bypasse ustødningsgassen

er det nødvendig at lave det

har du ikke nogle sider hvor man kan se sådan en manifol blive lavet

har du lavet din mage ved

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej

Sådan en toppakning koster vel ca. en tusse vil jeg tro, måske et par hundrede mere eller mindre. Du kan godt køre med en manuel benzintryksregulator og et Mf2 system, det kørte jeg selv med på et tidspunkt. Mf2 systemet er en god nok løsning, men skal du bare køre godt, så skal man bruge en programmerbar styreboks, men det koster godt nok osse kassen! Din pumpe kan vel bruges op til en 200 hk, ellers kan du jo bare få fat i en 325i pumpe, den er god for ca 300 hk. Jeg vil helt klart få fat i nogle 325i dyser, de kan bruges op til ca 220 hk, men hvis du skal højere op skal du have fat i et par E36 M3 dyser. Den 324d krumtap du har er lige sagen! Den er lavet i smedet stål, så den kan holde til nogle seriøse tærsk! Men du er nødt til at bruge benzin blokken, din top passer ikke på 324d blokken. Oliesystemet skal du bare pille ud af diesel blokken og montere det i benzin blokken, det kører jeg også selv med, det er kanon! Den manifold du ser på billedet er vist nok til en E36'er, eller også er den ekstra udgang til en ekstern wastegatem, 325i E30 motoren kører ikke med noget E-gas system eller noget, her skal du bare have fat i en turbomanifold. Hvor mange hk sigter du egentlig efter???

Titel:
bmwmanden skrev:
Hej

Sådan en toppakning koster vel ca. en tusse vil jeg tro, måske et par hundrede mere eller mindre. Du kan godt køre med en manuel benzintryksregulator og et Mf2 system, det kørte jeg selv med på et tidspunkt. Mf2 systemet er en god nok løsning, men skal du bare køre godt, så skal man bruge en programmerbar styreboks, men det koster godt nok osse kassen! Din pumpe kan vel bruges op til en 200 hk, ellers kan du jo bare få fat i en 325i pumpe, den er god for ca 300 hk. Jeg vil helt klart få fat i nogle 325i dyser, de kan bruges op til ca 220 hk, men hvis du skal højere op skal du have fat i et par E36 M3 dyser. Den 324d krumtap du har er lige sagen! Den er lavet i smedet stål, så den kan holde til nogle seriøse tærsk! Men du er nødt til at bruge benzin blokken, din top passer ikke på 324d blokken. Oliesystemet skal du bare pille ud af diesel blokken og montere det i benzin blokken, det kører jeg også selv med, det er kanon! Den manifold du ser på billedet er vist nok til en E36'er, eller også er den ekstra udgang til en ekstern wastegatem, 325i E30 motoren kører ikke med noget E-gas system eller noget, her skal du bare have fat i en turbomanifold. Hvor mange hk sigter du egentlig efter???

Hej tak for det hurtige svar. regner med jeg vil lade den med omkring en 0.8-1 bar regner med det vil give omkring 200 hk

når jeg montere 324d krumtappen bliver min 320 så ikke til en 2.5 liters, hvad heste vil du tro den får hvis jeg lader den med 1 bar

har snakket med viborg autoteknik, de mente ikke det var nødvendigt med en kobber pakning de anbefaledee en alm. samt ringe i motor blok, han havde aldrig hørt om ringe rundt om vandkanaler

ringene skal de sidde og trykke i jernet eller lige uden for jernet??
de ville have 250 i viborg pr cylinder kender du nogle der kan gøre det billigere. Har selv en der har fuldautomatisk bearbejdnings center, så hvis der var nogle stk der skulle have ringe i kunne jeg måske få en god pris

stempler!!!! har du alm stempler i din viborg autot. mente jeg skulle have smedet stempler i, men har læst om mange der bruger de alm stempler og får drejet en mm af. Har du erfaring med det ????

når jeg bruger 324td krumtappen hvad bliver slaglængden så?? skal der drejes ekstra af stemplerne

hvad med olie pumpen kan den godt levere nok olie til motor og turbo

olie køler har du fundet en lille fiks en der, hvad bil er det fra??

IC nogle biler der køre med en smart lille en der er nem at montere

hvor i verden kommer du lige fra bmwmand

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej

Med diesel krumtappen vil din boring blive ca. 0,2 højere, det vil så sige at din bliver ca en 2.2. Ja, det var et godt spørgsmål om der så er plads til de originale stempler det må jeg nok sige. Der er ikke andet for end at spørge hos viborg eller prøve at dreje på krumtappen manuelt og mærke om de banker imod. Du kan jo så vælge mellem to muligheder, enten at dreje stemplerne af, eller bruge smedestempler. Hvis du skal køre i den ofte eller på bane, vil jeg forslå smedestempler. Hvis du kun skal bruge den til dørtræk, så kan du lige så godt få drejet stemplerne af, for de fiser så hurtigt af alligevel, om det så er smedestempler eller ej. Jeg vil i hvert fald ikke forslå at du kører med de normale stempler, de holder ikke ret lang tid, især ikke hvis din motor har kørt over 150.000km. Med ringene i blokken, der bruger man det med også at lave et spor rundt om vandkanalerne, mest i dragracing hvor der er seriøst tryk på motoren. Men selve tråden skal jo ligge sådan, så pakningen buler opad, så den skal ligge under jernet, på den måde bliver den ikke så let blæst ud jo. Om der er nogen der er billigere end viborg det ved jeg ikke, men jeg kan garantere for at du helt sikkert bliver tilfreds med det arbejde han laver, han har bl.a. også lavet disse ringe i min blok:)
Det med om din pumpe er god nok afhænger også lidt af hvilken turbo du skal bruge. Hvis du kun skal have ca 200 hk, så er en Garret T25 fin nok, og den kræver ikke så meget olie. Jeg ved ikke lige hvor mange l/timen 320 pumpen kan klare, men ellers så passer 325 pumpen jo også i, hvis ikke det er den samme det ved jeg faktisk ikke engang. Hmm oliekøleren fik jeg ovre fra Outzen BMW center, så jeg ved ikke engang hvilken bil den har siddet i, men du kan jo tage ud til et autoophug og se hvad de har af udvalg, ellers så kan du vil bare bruge en fra en nyere diesel bmw. Jamen jeg kommer fra det mørke Jylland, Vejle for at være mere præcis. Hvor befinder du dig???

Titel:
bmwmanden skrev:
Hej

Med diesel krumtappen vil din boring blive ca. 0,2 højere, det vil så sige at din bliver ca en 2.2. Ja, det var et godt spørgsmål om der så er plads til de originale stempler det må jeg nok sige. Der er ikke andet for end at spørge hos viborg eller prøve at dreje på krumtappen manuelt og mærke om de banker imod. Du kan jo så vælge mellem to muligheder, enten at dreje stemplerne af, eller bruge smedestempler. Hvis du skal køre i den ofte eller på bane, vil jeg forslå smedestempler. Hvis du kun skal bruge den til dørtræk, så kan du lige så godt få drejet stemplerne af, for de fiser så hurtigt af alligevel, om det så er smedestempler eller ej. Jeg vil i hvert fald ikke forslå at du kører med de normale stempler, de holder ikke ret lang tid, især ikke hvis din motor har kørt over 150.000km. Med ringene i blokken, der bruger man det med også at lave et spor rundt om vandkanalerne, mest i dragracing hvor der er seriøst tryk på motoren. Men selve tråden skal jo ligge sådan, så pakningen buler opad, så den skal ligge under jernet, på den måde bliver den ikke så let blæst ud jo. Om der er nogen der er billigere end viborg det ved jeg ikke, men jeg kan garantere for at du helt sikkert bliver tilfreds med det arbejde han laver, han har bl.a. også lavet disse ringe i min blok:)
Det med om din pumpe er god nok afhænger også lidt af hvilken turbo du skal bruge. Hvis du kun skal have ca 200 hk, så er en Garret T25 fin nok, og den kræver ikke så meget olie. Jeg ved ikke lige hvor mange l/timen 320 pumpen kan klare, men ellers så passer 325 pumpen jo også i, hvis ikke det er den samme det ved jeg faktisk ikke engang. Hmm oliekøleren fik jeg ovre fra Outzen BMW center, så jeg ved ikke engang hvilken bil den har siddet i, men du kan jo tage ud til et autoophug og se hvad de har af udvalg, ellers så kan du vil bare bruge en fra en nyere diesel bmw. Jamen jeg kommer fra det mørke Jylland, Vejle for at være mere præcis. Hvor befinder du dig???

hej har disse turboer

711 016-1 garrett m4 kpe 2 1f21 kender du den den er vist fra en mercedes den er med elektonisk wasegate

kkk ko4-006/9759 3 andet nr 53041015060 1f dette er en lille sød en ikke særlig stor den er vist fra en ford der er ford mærke på den

garrett m4 a/r 42b. c1 garrett a/r 48 dh3 mærke plade cust p/n yb1000 atd p/n465189-1 s/n tf0120 a model no tb0384 denne har siddet på en capri 2,8i

håbede på måske kunne bruge den lille kkk turbo da den ikke fylder så meget

regner med at lade den 0.4-0.5 bar så den har ca 200 hk

skulle stempler og det ikke kunne holde til det, køre mange km daglidgt så den skulle skulle helst være rimelig driftsikker

er selv fra nordjylland

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time