bmwmanden skrev:
Hej
Sådan en toppakning koster vel ca. en tusse vil jeg tro, måske et par hundrede mere eller mindre. Du kan godt køre med en manuel benzintryksregulator og et Mf2 system, det kørte jeg selv med på et tidspunkt. Mf2 systemet er en god nok løsning, men skal du bare køre godt, så skal man bruge en programmerbar styreboks, men det koster godt nok osse kassen! Din pumpe kan vel bruges op til en 200 hk, ellers kan du jo bare få fat i en 325i pumpe, den er god for ca 300 hk. Jeg vil helt klart få fat i nogle 325i dyser, de kan bruges op til ca 220 hk, men hvis du skal højere op skal du have fat i et par E36 M3 dyser. Den 324d krumtap du har er lige sagen! Den er lavet i smedet stål, så den kan holde til nogle seriøse tærsk! Men du er nødt til at bruge benzin blokken, din top passer ikke på 324d blokken. Oliesystemet skal du bare pille ud af diesel blokken og montere det i benzin blokken, det kører jeg også selv med, det er kanon! Den manifold du ser på billedet er vist nok til en E36'er, eller også er den ekstra udgang til en ekstern wastegatem, 325i E30 motoren kører ikke med noget E-gas system eller noget, her skal du bare have fat i en turbomanifold. Hvor mange hk sigter du egentlig efter???
Hej tak for det hurtige svar. regner med jeg vil lade den med omkring en 0.8-1 bar regner med det vil give omkring 200 hk
når jeg montere 324d krumtappen bliver min 320 så ikke til en 2.5 liters, hvad heste vil du tro den får hvis jeg lader den med 1 bar
har snakket med viborg autoteknik, de mente ikke det var nødvendigt med en kobber pakning de anbefaledee en alm. samt ringe i motor blok, han havde aldrig hørt om ringe rundt om vandkanaler
ringene skal de sidde og trykke i jernet eller lige uden for jernet??
de ville have 250 i viborg pr cylinder kender du nogle der kan gøre det billigere. Har selv en der har fuldautomatisk bearbejdnings center, så hvis der var nogle stk der skulle have ringe i kunne jeg måske få en god pris
stempler!!!! har du alm stempler i din viborg autot. mente jeg skulle have smedet stempler i, men har læst om mange der bruger de alm stempler og får drejet en mm af. Har du erfaring med det ????
når jeg bruger 324td krumtappen hvad bliver slaglængden så?? skal der drejes ekstra af stemplerne
hvad med olie pumpen kan den godt levere nok olie til motor og turbo
olie køler har du fundet en lille fiks en der, hvad bil er det fra??
IC nogle biler der køre med en smart lille en der er nem at montere
hvor i verden kommer du lige fra bmwmand