Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 06:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 feb 2004, 19:10 
Hej jeg går og overvejer at lægge en turbokværn i min kadett 16v.
Skulle der være nogle problemer i det, hvis man har motor,ledningsnet,udstødning og styrebox? Passer min gearkasse på turbomotoren?
Nogen som har erfaring med sådan et projekt?

På forhånd tak Henrik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2004, 10:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa....

Hvis du regner med at anvende din standart F20 gearkasse skal du bruge svinghjulet samt trykfoden fra din alm. c20xe ér problemet er så bare at en standart kobling fra en alm 16vér ikke kan holde....... så du bliver nød til at købe en bedre og kraftiger kobling fra f.eks Sachs, OMP eller ligende..... den kobling jeg anvendet til mit kadett turbo projekt var en OMP sintermetal kobling som kunne klare 300 hk og ca 400 Nm :twisted: hvike burde være nok til en forholdsvis standart C20LET moter.....

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team