Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2004, 21:20 
Hejsa Alle

Jeg vil gerne vide hvor megettryk man kan lade, hvis man bibeholder standard kompressionen. Jeg mener at det ¨på min bil er omkring 1:10 eller er det 10:1 ?? :shock: Jeg ved godt at det nok ikke er meget tryk jeg så kan kører med, men det betyder intet.. Lidt er bedre end intet!

Håber på nogle uddybende svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2004, 21:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Uden at gå for meget i detaljer vil jeg ikke forslå at du kører over 0,5 bar i tryk.....

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2004, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Anders Kolstrup lavede et godkendt turbosæt til Sierra DOHC der ladede med 0,5 bar. Der blev ikk ændret på stempler eller kompression (standard 10,3:1). Det fik motoren til at yde omkr. 170HK mod standard 120.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2004, 14:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Ville 100% sikkert holde mig under 0,5 bar. Ville ikke selv køre med mere end 0,4 tror jeg

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2004, 22:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
prøv at kigge her , denne sierra kører std komp forhold og lader 0,65bar og den anden lader max 0,45bar og igen std komp forhold, begge med kompressorer....

http://www.vae.dk/index.php?id=230

http://www.vae.dk/index.php?id=173

det skal lige siges at jeg arbejde der , og dette skal ikke tolkes som reklame , det fik jeg hug for sidste gang.... :shock:
ville nok holde mig til max 0,6bar.

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2004, 23:34 
Fedt. Jeg havde tænkt mig omkring 0,4-0,5 Har hørt at det kan give GODT 200 Hk på min alfa Motor... he he men lad os nu se, jeg skal lige spare en masse penge sammen først


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2004, 23:38 
Men hvilken kompressor leverer så ca. 0,45 bar til en 2,0 TS motor (149 Hk standard )??? Og hvad koster sådan en fra ny/brugt`?


Top
  
 
 Titel: kompressor
Indlæg: 10 feb 2004, 21:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
en roots ville kunne gøre det eller en EATON!!!!

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel: HOV HOV !!!!!
Indlæg: 11 feb 2004, 17:49 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:51
Indlæg: 44
Geografisk sted: vestjylland
Nu skal i jo lige tænke på at kompressor og en turbolader er 2 forskellige ting :!: Med kompressor kan man lade noget mere på grund af at udstødningsgassen har nemmere ved at komme ud , hvilket jo fører til mindre varme i forbrændningskammeret. (Varme + høj Komp. = AV AV knalde banke hamre) :shock:

_________________
wastegate er for kyllinger!!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2004, 14:17 
Jeg vil KUN have kompressorm og den skal kunne deaktiveres elektrisk (ved det kan lade sig gøre!!)!!


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team