Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 10:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 feb 2004, 02:15 
Når nu en bil har luftmængdemåler så justere den benzin mængden ud fra nogle forskellige ting bla. luftmængden.

Hvis nu man f.eks eftermontere turbo på sådanne en bil og man også montere en BOV ventil så sad jeg og tænkte over noget!

Man montere BOV'en for at få mindre turbo tøven efter et gear skift.
Men... I det man slipper gassen for at skifte gear så puster den det overskydende luft ud for at holde turboen oppe i omdrejninger. Det sker p.g.a. det under tryk der kommer efter gasspjælet.

Så tænkte jeg... når man nu køre ved normal kørsel og turbo ikke rigtigt laver noget, så må der være undertryk i indsugnings systemet. Vil den så ikke åbne BOV'en der og trække falsk luft ind efter luftmængdemåleren og lave en forkert blanding? :wink: ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 13 feb 2004, 08:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Pssst Lover skrev:
Så tænkte jeg... når man nu køre ved normal kørsel og turbo ikke rigtigt laver noget, så må der være undertryk i indsugnings systemet. Vil den så ikke åbne BOV'en der og trække falsk luft ind efter luftmængdemåleren og lave en forkert blanding? :wink: ?


Jo hvis det er en membran-type eller enkeltventil med dårlig fjederkraft. Hvis den er dobbeltstemplet er det ikke noget problem, for der sidder der to stempler "oveni" hinanden, så når vacuumet suger det store stempel op, sidder der en lille fjeder og holder et lille stempel ned i studsen hvor utætheden så vil være. Vupti..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel: bow.
Indlæg: 13 feb 2004, 22:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
Det er ikke bare "vupti" du skal lige huske den skal være juster bar i fjeder hårdheden , nogle motorer med luft mængdemåler skal nemlig være strammere end andre

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2004, 11:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Læste på et andet forum, at der kunne være problemer med en åben doppeltstemplet Bov, da disse pgaf de noget tungere stempler reagerede langsommere, og der kunne være problemer med at de stod og occilerede mellem åbne og lukket, derfor den stakatoaktige lyd.
Hvis man går efter lyden er den åbne bedst, men hvis man går efter funktionen er den recikulerende bedst hvis man undgår de tunge stempeltyper.
I det tilfælde du har.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team