Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2004, 13:15 
Hej Gutter,

Jeg har en Peugeot 405 mi16 2.0 fra 93..

Den skal have monteret spjældhuse, men så er der lige lidt spørgsmål:

Kan de tilsluttes den originale motorstyring, eller skal jeg have en ny? Hvad med benzinpumpen, kan den føde dem?

Er 2 x 48mm nok til min bil? Den har 160 hk nu...

Greetings!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 15:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Spjæld virker som en lidt dårlig ide lige nu!! Du skriver den har 160, hvilket betyder at der nok ikke er skarpere knaster i. Spjældhuse funger først rigtig ved nogen rigtig skarpe knaster. Virker også uden, men så ville det være billigere at smide knasterne i først og så porte toppen, SÅÅÅ kan vibegynde at snakke om spjæld

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 17:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
48 mm er rigtig store! husk at i modsætning til karboratorer er der 48 mm hul HELE VEJEN igennem! benzinpumpen burde ikke være noget problem. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 11:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
NMB1022 skrev:
Spjæld virker som en lidt dårlig ide lige nu!! Du skriver den har 160, hvilket betyder at der nok ikke er skarpere knaster i. Spjældhuse funger først rigtig ved nogen rigtig skarpe knaster. Virker også uden, men så ville det være billigere at smide knasterne i først og så porte toppen, SÅÅÅ kan vibegynde at snakke om spjæld

Men jeg kan godt få det til at køre sammen med den originale motorstyring, uden de vilde ændringer? Det er måske bare alt sammen justering på spjældhusene?

Ellers takker jeg for svarene... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 12:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Du kan sikkert godt få det til at køre, men det bliver meget svært/dårligt. Du er NØD til at investere i en programmerbar motorstyringfor at få det til at virke optimalt. Måske kan megasquirt bruges (snak med HenrikGM)
Har en kammi der havde 245hk på hans 2.2 (diselkrumtap + opboring)mi16. Med ca 300gr knaster, portet top/manifold, longmann udstødningsmanifold og 3" rustfri udstødning. Han brugte Euro1 motorstyring

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 12:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
NMB1022 skrev:
Du kan sikkert godt få det til at køre, men det bliver meget svært/dårligt. Du er NØD til at investere i en programmerbar motorstyringfor at få det til at virke optimalt. Måske kan megasquirt bruges (snak med HenrikGM)
Har en kammi der havde 245hk på hans 2.2 (diselkrumtap + opboring)mi16. Med ca 300gr knaster, portet top/manifold, longmann udstødningsmanifold og 3" rustfri udstødning. Han brugte Euro1 motorstyring


Jeg er en hat til sådan noget med motorstyring... hvormeget løber det op i for en nogenlunde motorstyring + opsætning? Kan man så ændre den igen, hvis kværnen engang skal bores op til 2.4?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 14:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
Hvis du vil anvende megasquirt eller et andet programerbar anlæg kan alle dataerne uden problemer ændres det eneste det kræver er en pcér......

Hvordan er det lige med tændingen på såden en Pug..... er den skille ud af det org ledningsnet eller hva? det må der da være nogle pug freaks herinde der køre med eftermonterede karburator eller ligende der ved?

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 22:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ved sku ikke lige om det er til at pille ud. Men det sidder vel ned til boksen da den kører med 4 tændspoler. Kan lige nive et billede i morgen af den nye motor så kan du jo give din mening. Var der nogen der sagde turbo???? :-)

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team