Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Spjældhuse
Indlæg: 17 jan 2004, 16:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Jeg er ved at lave sojældhuse på min sierra, det består af 4 std. spjæld og en hjemmefikset manifold. Men jeg et par spørgsmål.

1. Min mapsensor skal måle trykket i manifolden men er det kun fra en af de fire "rør" eller skal den have en slange fra hver.

2. min Benzintryks regulator har en vakum slange fra spjældhuset, hvad nu skal jeg bare forbinden den til et enkelt spjæld elelr skal jeg have en regulator.

3. Hvad gør jeg med krumtap udlyftningen den sidder jo på manifolden nu hvad gør jeg der.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004, 21:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Har kun et forslag til nr 3.. det har jeg selv gjort men har ført en slange fra blokken op til en hjemme lavet beholder som jeg har sat oppe på skærmen men der går som sagt en slange fra udluftningen og fra top dækslet over i beholderen også en retur slange ned i bundkaret og i toppen af den beholder har jeg sat et lille K&N filter jeg kan evt ta et billed og sende til dig ... Jes kan også lave en beholder til dig hvis vi kan blive enige om en pris.. det skal lige siges du kan købe dem færdige ved www.burtonpower.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004, 23:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du skal skaffe et signal der er repræsentativt for dit vacuum.

Før en slange fra hvert spjældhus til en lille vacuumboks. Denne vacuumboks(blot en lille kasse med en stribe tilslutninger) indeholder så et signal der er gennemsnit for alle cylindre, og er så fri for alle de trykstød som et spjældhus vil give.

1 og 2 løst.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: spjældhuse
Indlæg: 17 jan 2004, 23:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2003, 16:44
Indlæg: 136
Geografisk sted: østjylland
Mon ikke linken hedder www.burtonpower.com
Mvh classicford. :wink: :wink:

_________________
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"


Senest rettet af classicford 17 jan 2004, 23:55, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel: spjældhuse
Indlæg: 17 jan 2004, 23:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2003, 16:44
Indlæg: 136
Geografisk sted: østjylland
Nå så fik jeg også lavet en fejl det hedder www.burtonpower.com
Mvh. classicfor :oops: :oops:
Nu har jeg rettet det i det første indlæg men kan ikke finde ud af at slette dette indlæg.

_________________
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 00:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Hmmm sover i timen det er jo ikke DK men Com tak for det "classicford"
Og den tank (beholder) jeg nævnte heder en Alloy Tank pris 90£ + fragt men kan også fås igennem Brono Hansen som i finder en adresse til under links.. ellers kan jeg lave dem ..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 07:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mht. punkt 3 ville jeg nok lave et fordelnings stykke der fordeler krumtaps udluftningen til alle 4 cyl Da jeg kunne forestille mig at motorstyringen vil blive forvirret over det ændrede tryk i manifolden.
Der er også den fordel at når du skal stille til syn kan det nemmere synes, da udluftning af krumtapshuset i det fri blev forbudt for mange år siden.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 09:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Når nu at Alloy Tank er lavet til tuning for at man ikke skal få de olie dampe ind igennem forbrandingen, Og tror ikke at det er et problem med den smule tryk fald. Og syn er ikke noget problem for man får sikkert ikke bilen synet med spjæld huse på så der bliver en mindre ombygning uanset og den Alloy Tank er jo også let at ta af igen, ellers kan man jo også bare ta K&N filteret af og sætte en slange på som man fører over til til manifolden.. Og desuden er der mange USA biler der fjerner deres ånderørs slange når de sætter andre indsugnings filtre på også sætter de også et filter på. jeg har selv kørt uden når mine webere er moteret og gør det også på min Malibu..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2004, 11:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Ok. 1 og 2 er løst og 3 er vel også jeg tager en tank som forslået og sætter åndeslangen på der. Nu mangler jeg bare at få plads til de fire spjældhuse og få det hele tegnet så min kammi der er maskinarbejder kan få lavet stumperne. Jeg kom i øvrigt til at tænke på om 50 mm spjæld(4stk) er for store til min 2,0, men betyder det overhovedet noget


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 12:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Jeg ville nok max ta 48mm ...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team