Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 10:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2004, 16:23 
hey igen
hva størelse udstødning skal jeg brug på en 1,0 t motor med forhåbentlig 145+hk der går omkring 7500omd?
ved godt siden anbefaler 2-2,5" til en 2L uden turbo, for der skal man jo bruge en del modtryk, men hvad men en turbo moter der kører med 1,5bar?
min hardisk oven på kroppen sir mig at modtryk er det onde med en turbo motor?
hva skal jeg bruge????
mvh mikkel


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2004, 23:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ved ikke lige hvad du vil bruge modtryk til på en turbomotor... der er RIGRLIGT prop i udstødningen i form af turboen. har en kammerat der udtrykte det sådan her... "det største rør du kan finde og så ud gennem forskærmen" citat Ruben slut!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2004, 01:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
jeg har hørt at på turbo'er med intern wastegate, at en fx. 30 cm kort udstødning skulle gi problemer med at holde ladetrykket nede. da aktuatoren skulle kunne få problemer...


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 06 jan 2004, 10:01 
tak skal i have for svarende, det vil jeg tage med i mine overvejelser!
hygge
mvh mikkel


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2004, 12:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
att bo.
det må jeg lige ha en forklaring på. hvis jeg ikke har forstået det helt forkert så har aktuatoren ikke noget med den har sag at gøre, ud over at det er den der åbner wastegaten. der skal heller ikke være et modtryk, for når wastegaten åbner så er det fordi der er det tryk man har sat den til og så skal det overskydende bare kunne komme væk i en fart ville jeg mene.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2004, 23:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
jeg aner heller ikk noget om det :-(
( og må desværre også indrømme at det er på mc aplikationer jeg har hørt om det ... )

Der er blot nogle som har været ude for at når de montere en så kaldt dump pipe ( en max 20-30cm lang udstødning ) så har de oplevet at ladetrykket kunne stige med over 50% af det den var sat til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2004, 02:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det lyder sku noget underligt... er det noget du kan finde ud af mere om? synes det lyder MEGET ulogisk. tro der har været en mekanisk fejl af en slags. men vil da gerne ha en forklaring, hvis der er andre der kender det fænomen

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 12:14 
Hvilken bil er det??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2004, 04:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er slet ikke så mærkeligt igen! det er modtrykket i udstødningen i stedet for wastegaten der har begrændset ladetrykket i det tilfælde! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2004, 18:05 
det er en nissan k10 1,0 med original turbo-indsprøjtning.
skal finde ud af om den kan holde til 1,5bar(195hk) :evil:
mikkel


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team