Den med olie i slangen... Det er der næsten altid! Kommer bl.a. fra krumtapsudluftningen.
-Prøv check med et manometer hvordan der reelt ligger først.
-Du kan også checke efter utætheder med en fodboldt f.eks.
Afmonter slangen ved luftfilteret og bloker hullet i slangen (evt. med en fodboldt) mens motoren kører. Så suger motoren som bare fanden og vil naturligvis gå ud ret hurtigt. Men mon ikke du lige kan nå at høre om den skulle kunne suge falsk luft et eller andet sted.
Den med levetiden afhænger jo at utrolig mange ting. Men bl.a. på saab ved jeg at de havde tendens til at flække i udstødningshuset. Det er også set på rigtig mange andre turboer og er nok den mest hyppige årsag til udskiftning. Hvis den har være udsat for en hård medfart gennem lidt tid kan den også have slidt lejerne op. Det kan du se ved at hjulet i undsugningen har været ude og køre i huset. Der skal jo være lidt slør men altså ikke for meget.
v/h christian