Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
hejsa, da jeg går og kigger på noget billigt automobil værk, er jeg faldet over córsa A modellen, de er billige at skrue på osv :)

nu kommer det store spørgsmål.. en 1,4i swing, har den tybe motor der hedder c14nz, og yder 60 hk.. det jeg var interesseret i var om man kunne smide en vectra motor i ?? nemlig en 2,0 8v med betegnelsen c20ne... den yder 116 standard, og ville sætte godt skub i den lille æske :D
jeg har ladet mig fortælle at ophæng osv er de samme.... så det skulle vel kunne lade sig gøre.. ps. ved godt at synskogerne vil syns det er en dum ide, men smider den først i efter syn :wink:

håber nogen kan hjælpe.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: kbh
Sagtens lade sig gøre. Men hvorfor ikksmide en c20xe (150HK) eller en
c20let (204HK) i når nu du er igang? Du kan købe ophæng i Tyskland
til disse motorer, så de passer i corsa`en.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Prøv og kig her: http://www.opelforum.dk/forum/viewtopic.php?t=796

Titel:
hvis du skal have en motor der er støre end 1.6 skal du nu nok til at skifte forhjuls nav da de er større i diameter ved strålerne plus der kan blive et plads problen med gearkassen men det er bare en plade der skal saves af p.g.a. 5.gaer husk også en anden benzin pumpe da den i tanken ikke laver tyrk nok til multi sprøjt lavede sammen nummer med en kadett 1.4i stc. hvor jeg lagde en 1.8 GSI i blev til en meget sjov bil :D

Titel:
har skam også overvejet både gti og turbo motoren... men er 204 hk ikke for vildt ?? den vejer jo ikke så meget.. så det bliver vel mest til spin... :D desuden er c20ne motoren en del billigere hos en hugger, der er jo en del af dem i omløb :) men så vidt jeg kunne forstå er ophængene på i corsaen de samme som dem på c20ne motoren..

hvad kan jeg regne med at de forskellige motorer vil ligge på i pris ?? har prøvet www.dataophug.dk men der kunne jeg ikke finde hele motorer, nogen der ved hvor man skal søge ?? tak for jeres svar indtil videre :D :D

Titel:
har skam også overvejet både gti og turbo motoren... men er 204 hk ikke for vildt ?? den vejer jo ikke så meget.. så det bliver vel mest til spin... :D desuden er c20ne motoren en del billigere hos en hugger, der er jo en del af dem i omløb :) men så vidt jeg kunne forstå er ophængene på i corsaen de samme som dem på c20ne motoren..

hvad kan jeg regne med at de forskellige motorer vil ligge på i pris ?? har prøvet www.dataophug.dk men der kunne jeg ikke finde hele motorer, nogen der ved hvor man skal søge ?? tak for jeres svar indtil videre :D :D

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
C20XE 150HK ca. 6000kr
C20LET 204HK ca. 20000kr

Titel:
Medlem

Pedersen:

Intet er for vildt...... nok er når din krop tager permanent fysisk skade af g-påvirkningerne under acceleration..... 8)

Prøv at kigge på opelpower.dk...... under køb/salg er der jævnligt C20NE motorer til salg eller søg en derinde.... så skal du nok være heldig....

Titel:
Hvor kommer du fra i landet? Der står nemlig en c20ne hos den lokale huger her nede på det flade lolland. Mand skal godtnok selv afmontere, men priserne er også derefter+ du kan tage ledningsnet, boks osv. med :wink:

Titel:
Hvor kommer du fra i landet? Der står nemlig en c20ne hos den lokale huger her nede på det flade lolland. Mand skal godtnok selv afmontere, men priserne er også derefter+ du kan tage ledningsnet, boks osv. med :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time