Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Hejsa

Der skulle vel aldrig være en der ved hvor stor mængde dyserne kan give, fra en 1,6 Nissan Primera fra ca. ´94.
På den ene side af dysen står der JS50-1 og på den anden side 4603. Den er mærket med både hvid og gul farve, modstanden har jeg målt til 8,5 ohm.

Kunne jeg eventuelt bruge dem som skabelon til mit projekt og så finde nogen der var større hvis de viser sig at være for små, eller er der stor forskel på måden de forskellige dyser sidder monteret?

Mvh.
Christian Trab

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Jeg ved ikke hvad for en type dyser det er eller hvilket projekt du vil lave, men jeg ville anbefale dig at lave en Bosch montering af dyserne. Der er et hav af dyser med denne montering i alle størelser.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Hejsa

Tak for sit svar, projektet er en Vmax, jeg er igang med at montere kompressor på. Jeg har haft liv i den, hvor jeg lod den suge i en Weber karburator, men den var for stor og håbløs at få til at køre ordenligt.
Jeg overvejer derfor Megasquirt, men på en mc der er født med karburatorer er det en stor ombygning og så var det lige jeg faldt over en Nissan motor der var kørt tør for vand og skulle kyles ud, der var jo så lige nogle dele til den rigtige pris.
Men hvis dyserne er for små, er der jo ikke meget ved at have bygget skidtet og så skal lave om på manifold bagefter, fordi man ikke kan få en anden dyse der passer i.
Så hvis der ikke er en der kender størrelsen på de der Nissan dyser, så følger jeg nok dit råd og prøver at finde nogle Bosch dyser istedet. Det var jo bare lige så belejligt at have en færdig fuel rail jeg kunne bygge om også, men jeg gider på den anden side heller ikke at bygge noget der bare skal laves om igen.
Jeg regner med at jeg skal have dyser tæt på 300 ccm, så Nissan dyserne er jo nok for små.

Mvh.
Christian Trab

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time