Det kan du sagtens selv. Når du ikke har turbo er motoren ikke så sart.
Tag en tur i bilen når du har fået MS på den, og lav det ene data log efter det andet. Åbn logget og kig. Får den for lidt eller for meget iflg O2 sensoren. Når du så har justeret frem og tilbage nogle aftener er du klar til at gå på felt med bilen.
På feltet "skyder" du bilen af med feks 0,4bar absolut tryk og lader den samle omdrejninger op. Så får du en fin kurve fra feltet der fortæller dig præcist om den nu også får for lidt eller megtet, og hvor den får det.
Så åbner du MT og justerer de flatspots væk der er.
Næste run er så med 0,6bar absloturtryk, og samme procedure igen.
Men jeg tror du bliver forbløffet over hvor relativt nemt det er at køre ind på landevejen. En makker bag rattet og en laptop på skødet så trimmer du ellers bare løs.
Gem programmerne efterhånden som du får dem ændret. Altid rart at kunne gå tilbage i tiden når man pludseligt får bilen druknet eller lign
Du kan låne et stimboard af mig (hvis du da ikke har et)så du kan lege med din MS på skrive bordet realtime.(stimboardet efterligner alle motorens funktioner). God måde at blive fortrolig med systemet, og noget nemmere end at stå og klø sig i skallen ude på en landevej fordi man har fået åbnet alle dyser på vid gab ved en fejl40.
Det er en _rigtig_god_ide_ at gennemlæse manualen grundigt og forstå skidtet. Masser af amerikanere har gjort det selv til at grovindstille med og haft felt til den sidste finpudsning.