Er du på et seriøst tuningsprojekt eller et "happy-go-lucky vi prøver sgu" projekt?
Det lugter lidt af happy go lucky.
Drej af stemplerne hvis du tør(på den rigtige måde og de rigtige steder!), og lev med et svagere stempel, eller smæk en flok toppakninger i indtil du er tilfreds med komp. forholdet, og lev så med at skidtet vil tændingsbanke unødigt tidligt.
Som du ser er ingen af løsningerne specielt attraktive. IMO er det mere interessant at lade indmaden være URØRT og lade lidt mindre, og bruge en bedre motorstyring, hvis budgettet er nærlig nul kroner.
Første trin er altid at sikre sig at det er justeret ordentligt, og at det _kan_ justeres ordentligt. Når det er iorden så kan man fortsætte.
Dem der har bygget lidt før vil nok give mig ret.....
Når man nu har brugt en sommer på at kæmpe feks et cosworth anlæg på en golfturbo uden rigtigt nogensinde at få det til at gå rimeligt fornuftigt, og ens makker uden videre har jaget små 200hk ud af samme maskine, alene fordi det kan justeres optimalt, hvem er så snydt når sommeren er slut?
Ham med bikset eller ham der har jagtet tøser hele sommeren i sin 200hk golf??
|