Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
hejsa allesammen :o

jeg har et lille problem, som jeg håber der lige er nogen herinde der ved en masse om :D

jeg har fornylig fået mont. turbo på min golf, selve turboen kører kun med 0,3 bar (mest for lydens skyld ;0) ) udover den er der mont. en alpessi benzintryks regulator, men den for stadig for lidt benzin = stemplerne vil dø på et tidspunkts :cry:

Vil det hjælpe/kan man smide en større benzinpumpe på ? (f.eks fra en vr6 ? )

eller skal den chippes ? (fik af vide det ikke var nødvendigt, så længe trykket ikke var større ? )

på forhånd tak

Kim

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Jo du kan montere benzinpumpe fra en større motor. På min 1,8 med kompressor monterede jeg benzinpumpen fra en 2,0. Og det fungerede fint sammen med benzintryksregulator og et ladetryk på 0,5 bar. Jeg har benzinpumpen til salg hvis du er interesseret. Du kan maile til mig på: Krillergud@jubiipost.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Ja hvad mere kan man sige, på med en ny pumpe og skrug den op på 0.5bar som Krill20, så har du jo nok 20-30hk mere.

Titel:
Krill20 skrev:
Jo du kan montere benzinpumpe fra en større motor. På min 1,8 med kompressor monterede jeg benzinpumpen fra en 2,0. Og det fungerede fint sammen med benzintryksregulator og et ladetryk på 0,5 bar. Jeg har benzinpumpen til salg hvis du er interesseret. Du kan maile til mig på: Krillergud@jubiipost.dk

har sendt en mail ;0)

tak for svarene

kim

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
Benzinpumpen fra en 1,8 GTI 16V giver et tryk på 5,5--6 bar det skulle være nok.
MVH Thomas

Titel:
Mester Medlem

Hummm... Det afhænger jo lidt af hvilket anlæg du har på din bil.

-Hvis du har monopoint anlæg på vognen.
Det kører standart med 1,2bar. Kan ikke huske hvad pumpen kan give til, men vidste ikke ret meget. Siden du har problemer må du jo ligge lige op og ned af pumpens max tryk. Så her kan du godt klemme lidt mere ud hvis du fandt en pumpe der kunne give lidt mere tryk og så du skruede benzintrykke lidt op.

-Multipoint.
Så er pumpen med garanteret fin nok... Så er det bare at skrue den lidt om i benzintrykket eller forlænge åbningstiden på dyserne.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Havneren skrev:
Hummm... Det afhænger jo lidt af hvilket anlæg du har på din bil.

-Hvis du har monopoint anlæg på vognen.
Det kører standart med 1,2bar. Kan ikke huske hvad pumpen kan give til, men vidste ikke ret meget. Siden du har problemer må du jo ligge lige op og ned af pumpens max tryk. Så her kan du godt klemme lidt mere ud hvis du fandt en pumpe der kunne give lidt mere tryk og så du skruede benzintrykke lidt op.

-Multipoint.
Så er pumpen med garanteret fin nok... Så er det bare at skrue den lidt om i benzintrykket eller forlænge åbningstiden på dyserne.

v/h christian

hej igen,

Det er en monopoint.... men fik af vide at det måske ikke ville hjælpe kun med pumpen :cry: , pga. det afhænger af dysernes åbningstid, hvor meget benzin den får ind ? er det korrekt ?
eller er det forholdsvis nemt at instille måske ? :wink:

hilsen kim

Titel:
Mester Medlem

Jammen den er god nok...

3 faktorer spiller ind for benzin mængden-

- Dyse størelse. Jo større dyse jo mere benno kan den leverer selvfølgelig.

- Dyse åbningstiden. Det er her millisekunder man snakker om. En motor omdrejning ved 6000omdr teger 10ms. Så hvis dysen skal nå at sprøjte hver gang at motoren roterer en omgang vi den maks have en PW-pulswide på 8ms. Den skal jo også nå at åbne og lukke. Her vil dysen altså kører noget nær sin maks kapasitet altså 100% DC - Duti cycel. PW i forholdet til den tid der er til rådighed.

- Benzin trykket. Jo højre tryk jo mere benzin kan nå at klemmet ud ved samme PW.

Benzin trykket er nemt af manipolerer lidt med og efter sigende kan man nøjes med det helt op til 160hk på et monopointanlæg... Men det har du ikke fra mig, for jeg er godt nok lidt skeptisk. Men du kan jo selvfølgelig ikke hæve dit benzintryk mere en din pumpe kan leverer og mono-pumpen kan ikke klarer ret meget så en "større" pumpe ville jo blive nødvendigt.

Åbningstiden er ret svær selv at lege med... Det er den at en chip regulerer på. Man kan godt fuske noget med elektronikken så den tror motoeren er koldere end den er, men hold dig fra det. Ellers skal du jo ud i noget fapfueler anlæg eller Megasquirt...

En større dyse sætter man ikke i med mindre man kan justerer på sin PW... Kan ikke udmiddelbart anbefalet i hvertfald.

v/h christian

Titel:
Mester Medlem

Men altså en større pumpe sammen med en god regulerbar benzintryksregulator kan måske godt gøre trikket for dig...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time