Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2003, 16:39 
Hej, jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med, turbo skal monteres på en mazda 323f bg kaborator 1990 har 95 hk, jeg har købt en turbo fra en saab 9000. 2.0 turbo. t25 jeg hele sættet med turbo og intercooler. og jeg har læst hvordan jeg laver en manifold. men hvordan gør jeg med, indsugningen. det syntes jeg ikke jeg kan finde noget om, hvordan monteres røret efter intercooleren??? :? jeg har også læst en masse om MAP fueler (MF2). skal det bruges for jeg har kun givet 1300kr for hele sættet og det virker lidt vildt af betale 5000 for sådan en er der ikke andre løsninger. og er der eller noget jeg skal bruge???? jeg er blevet list forviret af alt dette da jeg ikke har prøvet det før??? Please help :?: :?:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: turbo
Indlæg: 26 aug 2003, 18:43 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
der er åbenbart ingen der kan hjælpe dig..
jeg kan heller ikke .. desværre..

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 07:44 
Ved ikke om der ike er nogen som kan hjælpe dig.
Men det er noget af et projekt at kaste sig ud i hvis man ikke ved hvad der skal til.
Selv kender jeg ikke så meget til en Mazda men det største problem du har er den Kab. Det vil være meget bedre hvis du har mulighed for at mont. et indsprøjtning.
Røret fra IC skal op til indsugningen på Kab. og det er nok ikke så svært, det som er det største problem er at få din Kab. til at fungere rigtigt når der kommer tryk på.
Du skal som minimum have en El. benzinpumpe der kan give noget mere tryk, og en trykregulator som kan hæve benzintryket når der kommer ladetryk på.
Men det er sikkert ikke nok for at få din Kab. til at virke ordentlig. Måske skal du ud og finde en anden Kab. som kan bruges til tryk.

Men der er jo ikke noget som er umuligt, men det kan være et sprøgsmål om det kan betale sig.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 20:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hummm... Det var da en noget besværlig bil at kaste sig ud i som første projekt. Og der er oftest flere spørgsmål end svar... Og folk gider ikke sidde og skal fortælle alting ned i mindste detalie bare for at få et nyt spørgsmål.

Læs lidt mere inde på nettet om det. Evt her på siden som lasse har lavet til samme formål. Find evt nogle af de gamle emner frem her under "tuning" i dette forum. Der kan du helt sikkert få besvaret mange spørgsmål.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 22:33 
prøv at finde en carb. fra en std. turbobil (mg metro 1300 turbo (1275cc) en mg montego 2.0 turbo begge disse er su-karburatore (så kan du samtidig snuppe benzin regulatoren)) evt. prøv med en af de japanske turbo karb. mærker (toyota) e.t.c

du kan ikke bruge din standard karburator til et blow-through setup (blæse igennem den) uden en større (og ofte besværlig) konversion

til at styre benzintrykket skal du IKKE købe en benzin regulator fra en producent der påstår at hans regulator både virker til indsprøjtning og karburator. et godt valg ville være en MALPASSI (ikke sikker på stavemåden, den er iøvrigt justerbar) den er bla. monteret på Lotus Esprit 2000 turbo (2 "dobbelte" weber tryk carburatore (dyr)). benzin regulatorens job er at holde benzintrykket ca. 0.3 bar over ladetrykket (afhængig af carb.)
for at kunne få benzinen ind skal du anskaffe dig en benzinindsprøjtnings-pumpe (med minder du ønsker urealistiske efekter er en std. indsprøjtnings pumpe fra en hvilken som helst 2. litter bil iorden)

på en "std" motor skal du ikke forsøge at trykke meget mere end 0.7-0.8 med en ekstra topparkning (for at sænke CR'et)
obs. 4 (5) ventilet med "penthouse" forbrændings kammer er bædre til at modstå tændingsbanken og kan derfor køre med et højre ladetryk (eller højre CR)

hilsen gs


Top
  
 
Indlæg: 02 sep 2003, 21:23 
Hejsa......... Fedt projekt lyder spændende.....!!
Angående indsugning så tjek lige dette link, han har nogle dobbelte karb. til salg forberedt for tryk(turbo). Han har kørt med dem på en 626 2,0 men med nogle mindre dyser skal det nok fungere........... 8)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team