Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Nu har jeg jo en Hyundai med Turbo standart. Jeg er ved at renovere motoren, og jeg har toppen afmonteret. Så var jeg lidt intreseret i at høre hvad man kan gøre ved den for at gøre den lidt mere optimal. Lige nu står den standart i ladetryk, men har ikke regnet medat det skal vare ved, den skulle gerne op i tryk, og så kunne det jo være at der var nogle ting man kunne gøre ved toppen der ville kunne hjælpe med effekten. Jeg går og venter på et slibesæt der er blevet væk i posten, så jeg vil bare udnytte tiden lige effektivt.

Vil gerne hvad man kan gøre, og hvad det gør godt for.

På forhånd tak
Hilsen Lau

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
se nu er det jo at det kan begynde at blive dyrt, men du kan jo flowe toppen, slibe ventilstyrene væk og få sat større ventiler i. samt at du jo lige kan tjekke nu du har det skildt ad, om indsugningen og toppen passer sammen, dvs er der kanter der sidder i vejen for flowet? smør evt kobberfedt på den ene af delene og sæt dem sammen og se om der er noget der ikke har fået fedt på sig. og så fedter du den anden del ind og sætter det sammen igen. nu ved du om indsugningen og toppen passer over for hinanden. kender en der har haft en cossie og der ku kan fjerne næsten to mm af materiale før de to huller var ud for hinanden. så det ku være et par ideer. ellers få lettet og AFBALANCERET dit svinghjul. (har fået at vide at helst ikke over 10 til 15 % men er jeg ikke lige helt sikker, så få en snak med den du finder der skal stå for operationen, evt www.autobremsen.dk) lettet svinghjul gør at motoren ikke skal bruge så mange kræfter på at komme op i omdrejninger. held og lykke og skriv gerne retur om projektet. :lol:

Titel:
Junior Medlem

Jeg kan se du kommer fra Horsens området. Hvis du har tid, kan du tage motorvejen ned til Åbenrå Cylinder Service, det ligger tæt ved Rødekro afkørslen. Du kan jo evt. bare, få dem til at kigge lidt på det...det koster jo ikke noget. Men ellers er de ikke dyre, hvis der skal portes eller slibes lidt. En trykprøvning til kr. 500,- tror jeg dog er fornuftigt. Det skal lige siges, at jeg ikke har nogen forbindelse med firmaet...men jeg har selv været dernede med min motor, fordi jeg også var lidt i tvivl. Og så kender jeg en, der fik sin Golf 1'er 1.8 GTI bearbejdet...167HP

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Tak for foreslagene, men for det første var det slet ikke planen at der skulle gøres noget ved toppen, men først engang når jeg har pengene til det. Det der skulle ordnes nu, var et turbo skift, men det har pludselig grebet om sig, for så fandt jeg ud a at der næsten ikke var komprition på cyl 4, den var helt nede på ca 4 bar hvor de andre lå på 9, 9 og 7.

Jeg tror jeg får det renevoret billig nok, arbejder sammen med en der skruer bil sammen med en i fritiden der er ved noget Cylinder Service. Han renovere det, og skifter de ting der skal skiftes, og planer det (for det er skæv) gir ventiler og sæder en tur, og tryk prøver det. JEg regner medat komme a med ca en tudse, plus eventuelle dele.

Men jeg skal nok lige følge op på det senere når vognen kommer på gaden igen. Men ellers mødes vi jo nok til nogle arangementer rundt omkring. Jeg regner stærkt med at den er køre klar til næste gang i vandel den 27.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time