Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 18:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg har en polo der skal turbo på. Jeg har startet med at lave en manifold og få turboen monteret sammen med I/Cer. Bunden og indsprøjtningsanlæget er fra G-40 med sænket kompression (ca 7 bar). Jeg har fået pisset samlet og startet men er kommet frem til at turboen er for stor, det er en GT20 fra mercedes 2.7 diesel med Variabel Turbo Geometri og en Á/R på 0.64. Jeg har istedet tænkt mig og montere en garret med A/R 0.38 fra mercedes 2.9 diesel uden VTG. Yder mere ville jeg af med luftmasse måleren og montere en SMT6 piggybank med en MAP sensor istedet og så en BOV på, det lyder også federe :D . Er der nogen der har gjort noget i sådan et projekt??? Jeg kunne godt tænke mig og høre lidt om hvad i andre har gjort, specielt med hensyn til mere benzin og turboladere, størrelser, styreenheder osv.......

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

T.Nielsen skrev:
Jeg har en polo der skal turbo på. Jeg har startet med at lave en manifold og få turboen monteret sammen med I/Cer. Bunden og indsprøjtningsanlæget er fra G-40 med sænket kompression (ca 7 bar). Jeg har fået pisset samlet og startet men er kommet frem til at turboen er for stor, det er en GT20 fra mercedes 2.7 diesel med Variabel Turbo Geometri og en Á/R på 0.64. Jeg har istedet tænkt mig og montere en garret med A/R 0.38 fra mercedes 2.9 diesel uden VTG. Yder mere ville jeg af med luftmasse måleren og montere en SMT6 piggybank med en MAP sensor istedet og så en BOV på, det lyder også federe :D . Er der nogen der har gjort noget i sådan et projekt??? Jeg kunne godt tænke mig og høre lidt om hvad i andre har gjort, specielt med hensyn til mere benzin og turboladere, størrelser, styreenheder osv.......

Jeg har ikke nogen erfaring med dette ....

Syntes bare dit projekt så spændende ud.

Jeg overvejer at kompressor lade en polo 1300I...

Håber at du får den til at rykke PØJ PØJ

Brugeravatar

Geografisk sted: hjørring
prøv at kigge på www.efterz.com .. der er en polo med turbo !!!! men jeg er også igang med at montere turbo men det krever jo lidt tid

Titel:
Er ved at lave ny manifold og montere den anden turbo det kommer nok først til at køre ca 5-6 dage inde i september, da jeg har et par andre projekter kørende på side linien.
Men jeg er stadig intereseret i at høre fra folk der evt. har erfaringer fra lignende projekt, så som eks. fiat uno turbo i e. og hvad den kører med af turbo om der er luft masse måler eller map sensor på sådan en svend. Og ellers erfaringer med scantunes SMT 6 ( www.scantune.dk )[/u]

Titel:
Medlem

Anonymous skrev:
Men jeg er stadig intereseret i at høre fra folk der evt. har erfaringer fra lignende projekt, så som eks. fiat uno turbo i e. og hvad den kører med af turbo om der er luft masse måler eller map sensor på sådan en svend. Og ellers erfaringer med scantunes SMT 6 ( www.scantune.dk )[/u]

Jeg har en Uno turbo, som kører med en IHI lader - den er (desværre...) med luftmængdemåler.

Endvidere har jeg en SMT6 monteret til styring af blanding og tænding, men har også overvejet at få fjernet luftmængdemåler og montere MAP sensor istedet for det sløve spjæld i luftmængdemåleren. Men Per fra Scantune siger han ikke har prøvet det før på min model, og det derfor kan blive omkostningstungt..

Titel:
Omkostnings dyrt??? jeg trode at det "bare" var til at sætte en MAP sensor på istedet for luftmassemåleren og så lade SMT6eren styre hvor meget luft motoren tager ind ved hjælp af MAP sensoren. Det er vel det den gør nu bare ved hjælp af luftmassemåleren.... eller er det mig der tror at SMT6 kan mere end den kan?????

Titel:
Det står der på scantunes hjemme side under piggybanks, og som han skriver det lyder det ikke til at være det helt store problem

Titel:
Så er den nye turbo monteret og det hjalp sku gevaldigt. Den nye har en A/R på 0.38 i udst. siden, jeg kan ikke huske hvad kompressor huset er men den kører nu med ladetryk på ca 1.0 bar, men hele pisset skal justeres færdigt og skrues op i tryk. Men jeg ville stadig gerne høre om der er nogen der har erfaringer med SMT6 og om det giver noget. Får man en bedere motorstyring????

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Hmm.. VNT eller VTG styringen i dette tilfælde.. er jo justerbar.. så du burde jo ha kunne justeret din STORE turbo ned til at danne tryk ved lavere omdrejninger... De fleste vil jo gerne have en STOR turbo på deres biler..
Da den giver mulighed til flere HK...

VNT eller VTG turboen gør jo det an den Ændre på flowet i turboen så turben tror at den er lille... og når den begynder at danne tryk drejer den på sine Venturiblade og laver sig om til en STOR turbo..

Titel:
Der har du helt ret, men i dette tilfælde var det altså for stor en turbo. Jeg trode nemlig også at jeg bare kunne justere den ned så det kom til at køre, og derfor havde jeg valgt så stor en turbo for jeg mente at VTG kunne kompensere for den mindere motor. Men det gik ikke :( . Men har man en større motor ( evt 1800 ) er jeg sikker på at det kan køre helt optimalt, for med VTG kunne man få fuldt ladetryk allerede ved 1500 o/min. Altså eliminere turbotøven

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time