Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Hva bør jeg gjøre med komresjonen på motoren (kobberpakning eller frese ut av stempel)? Hvor mye bør jeg senke kompresjonen (skal hente ut 300-350hk, skal også bruke datasprut fra DTA)?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Komp. sænk
Du skal have komp. ned på ca. 8,5-9:1 og det burde kunne lade sig gøre ved iløgning af en 1mm plade. Din motor har 10:1 og en C20LET har 9:1.
Med 1mm bliver dit 8,9;1.
Hvis du fræser ud i stemplet gør du jo det svagere!.
Med 0,6-0,7 burde 300hk nemt være muligt.

Kig evt. på www.opeltuners.com

hilsen Henrik

www.wolf3d.dk

Titel:
Jeg har fått laget en tykkere toppakning i kobber nå. Hva bør jeg gjøre når jeg monterer den? Har hørt noen rykter om at den bør varmes opp, for at jeg skal få den tett. Stemmer det?

Titel: kobberpakning
Det er korekt at den skal udglødes/opvarmes for at blødgøre kobberet igen. Det er fordi at kobberpladen er blevet deformations hærdet da den er blevet valset ud.
Ved rent kobber er udglødnings/opvarmnings temperaturen 125* og ved kobber med legeringer er den op til 320*. Holde tiden er 1 time. Så hvis du tager din pakning og lægger den i en ovn ved 250* i en time og derefter slukker ovnen og lader den køle af indtil du kan tage den ud med fingerene så burde den være okay!

Mvh Henrik
HDS-Trim
www.wolf3d.dk

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Henrik D.S. skrev:
Det er korekt at den skal udglødes/opvarmes for at blødgøre kobberet igen. Det er fordi at kobberpladen er blevet deformations hærdet da den er blevet valset ud.
Ved rent kobber er udglødnings/opvarmnings temperaturen 125* og ved kobber med legeringer er den op til 320*. Holde tiden er 1 time. Så hvis du tager din pakning og lægger den i en ovn ved 250* i en time og derefter slukker ovnen og lader den køle af indtil du kan tage den ud med fingerene så burde den være okay!

fedt tip det burde lægges ind på siden et sted :mrgreen:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time