Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 20:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 apr 2003, 22:01 
Hej alle sammen jeg har har som i nok har set en golf 2 1.8spi.
men jeg overvejer kraftigt at ligge en 2.0 gti 16v motor i denne hvor jeg så omregistrer bilen, hvor meget mon det ville koste, om må jeg så lave yderligere tuning på bilen turbo osv.
med hilsen den hjælpeløse golf2 ejerB-]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 apr 2003, 18:22 
Så vidt jeg ved er G2eren ikke født med en 2.0 blok så der er ikke sikkert at du kan få den synet, jeg står selv med en polo 2 som jeg vil have en g-40 motor i. Men den er ikke dansk type godkendt med en g-40 så det kan ikke lade sig gøre.
En 2.0 blok er enten fra en passat eller en 3er, hvis du får den synet så send venligst navn på synsmanden og hvilken synshal du har været i og hvor mange bajere du kom af med. Det skal lige siges at told og skat går med til alt... så der er synshallen du kommer til at slås med... Eksempel polo 2 med VR6 10500 i afgift... men syne den i DK er der sku ingen der vil!!!Jeg har spurgt!!!!!!!
Men beholder du din standard blok er der (næsten) ingen grænser for hvor meget du må tune. Lægger du anden motor i må du faktisk ikke andet end det.


Top
  
 
Indlæg: 06 maj 2003, 19:10 
jeg overvejer at sætte en nye motor magen til den standard motor jeg har i nu for den jegbhar i nu er for slidt til tuning, og efter det skal der monteres biturbo, intercooler,komplet 2½" udst fra manifold og ned, og selvfølgelig en turbomanifold, undersmøring, sportskat, få ombygget min top til 16v, neddrjet mine stempler, højere kompresion, tornadotubes, 2* kn, opboring af motorblok senere hen til ca. 2.1liters.
neddrejning af min knast, nos 280hk kit, :-P


Top
  
 
Indlæg: 07 maj 2003, 11:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hvor mange penge har du lige til det projekt?
Og hvordan forventer du at en hårdt pumpet 2 liters bi-turbo motor holder til 280 hk skud NOS? Hvordan vil du ombygge toppen til 16V?

Men bortset fra det, så har jeg ladet mig fortælle at der findes ganske få originale eksemplarer af G2 2.0 16V - de er sjældne, men skulle findes. Så hvis man betaler afgiften, så skulle der ikke være nogen ko på isen.
Prøv at høre i forummet på <http://www.golf2.dk/> - det var derinde jeg hørte det.

Ang. syning af biler der ikke er godkendt i DK, så drejer det sig primært om at fremskaffe noget TüV dokumentation fra Tyskland - det er heldigvis relativt nemt med tyske biler som f.eks. Polo, og derfor burde både G2 2.0 16V og Polo G40 være mulige i DK.

Der findes indtil flere synede og godkendte G2 VR6'ere herhjemme, netop fordi der findes TüV godkendelse af ombygningen - det kan sågar gøres uden afgift hvis der bruges en motor fra en Transporter VR6'er, samt karosse fra G2 G60'er, da den så holder sig indenfor 20% reglen.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2003, 15:48 
jeg hjar hørt om en specialist i tyskland der kan den slags med topstykker spørg ikke mig hvordan.
jeg har tænkt mig at lægge en 250.000kroner i motorrummet og det skal jo som sagt ombygges en del mere en dette. så det tril sidst brude kunne holde til det 280hk noz


Top
  
 
Indlæg: 11 maj 2003, 21:24 
VIRKER SÅ USRIØST!!
250000i motorrummet på en golf 2... hmm tror dig ikke
Og hvorfor vil du sætte turbo på, og så samtidig HÆVE kompressionen = KABOOM... Tror dig når jeg ser vognen...


Top
  
 
Indlæg: 11 maj 2003, 22:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Virker osse meget useriøs på mig, og brug af noz, skal osse stærkt tages under overvejelse.

Du snakker osse om 2-3 vidt forskellige motere, 1,8. 2,0 8V. 2,0 16v.
du kan ikke bare flytte skidtet over som du løster.

Sæt lige dine 2-3 hjerne celler sammen, og sæt dig ind i sagerne,
og kom med et sagligt og realistisk bud på en holdbar tuning.

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2003, 12:57 
Nu har jeg fået min motor bygget i bilen altså min gti motor, der er kommet biturbo fra garret på den til passet intercooler fra en scani.
sænket kompressionen, 1oo hk noz kit, skarpere knast lettede pejlstænger, undersmøring, vandindsprøjtning. smede stempler fra mahle. slanger fra slange eksperten, og så 2* king dragon turbo filter.
alt i alt på rulle felt 300 hk på motoren og 280 på hjulene uden noz,.
så har den fået turbo chip, indsprøtning fra en g60 4*4 rallye.
så hvis i ser mig må i jo se om i kan følge med.
så peace out

noz styrer for hårdt på strib :twisted: en.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2003, 15:59 
Definer din opfattelse af "biturbo"?
Er meget interesseret i at høre hvad du mener det dækker over, og især på en golf.

Yderligere kunne det være meget interessant at høre lidt nærmere om "neddrejning af stempler og højere kompression"?

Lad os få lidt facts på bordet: Hvilket ladetryk,turboer,indsprøjtningsdyser,stempler,manifolds,spjældhus(e), hvilke modificeringer mht krumtap,plejlstænger,oliepumpe,topstykke, herunder ventiler,løftere,knastaksel(er) og sidst men ikke mindst hvilket komp forhold og hvilket TDC volumen??

Lytter med spænding på hvor meget du vil skifte for at nå 300hkplus 280nosHK, herunder hvilken blok du har tænkt dig at bruge til det.

Eller er det ren "benchracing" du har gang i her......????


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2003, 18:07 
mit ladetryk ligger på 1,9 bar.
jeg bruger saez pejstænger, en schrick knast på 276 gr. motorblokken er en 1,8 gti 16v som er boret op til en 2,1. kompression er på 7:1 standard 11:1. stempler fra mahle. to turboer på samlet rør system er min defination af biturbo. alt elektronik er udført af en specialist i malmø.
mit latter gas anlæg består af dyser fra noz 1oo hestes dyser, tankene er fra wasinggas.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team