Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey!!

Jeg har gået og leget med idén om at lave turbo på min Calibra 16v.

Men ved ik helt om det kan betale sig at bygge det hele selv, eller måske hente en Orginal turbo mortor i f.eks Tyskland og så smide den i i stedet for? :?:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hvis ca 200hk er nok er det ikke dyrt. jeg snakkede med westspeed.
han drejer af stemplerne ca 125kr stk og så en trykregulator ca 1800kr så er den klar til turbo. jeg købte selv en org brugt turbo til 4000kr.

Titel:
Ja 200 burde være nok til at starte med :wink:
Men du mener altså ikke at det er besværet værd at købe en komplet motor med turbo fra tyskland af?!

Titel:
Tjaaa hvad med at hente en 4x4 Turbo nu hvor du alligevel er i Tyskland ? Den har de heste du skal bruge og 4-hjulstræk 8)

Se feks :

http://www.faircar.autoscout24.de/searc ... ction.y=13

Du kan få en ide om afgiften på www.bilpriser.dk (men kontakt Told/skat for at få den præcise beregning).

Og så er det vel egentlig kun forsikringen der kan spænde ben for dig.

Titel:
Hej Honda...

Tjaa det var ogs min første plan, lige indtil jeg så hvad afgiften ligger på for sådan en! :shock:

Titel:
Nu ved jeg ikke hvor præcis bilprisers afgiftsberegning er, men hvis vi bare antager det er korrekt for regnestykkets skyld:

Calibra 4x4 Turbo i Tyskland (1992) : 5K EUR= 38.000K
Afgift iflg bilpriser = 60K (afrundet)
Total 98K

Nu ved jeg ikke hvor mange KM din calibra har kørt, men mon ikke du kan få ca 70K for den.

Så som jeg ser det kan du gøre følgende:

1) bruge 28K (98-70)på at bygge turbo på /hente turbo motor. Dette kan måske give problemer til syn (+måske højere afgift, da bilen måske ændrer identitet ved du smider en Turbomotor fra en dyrere model i, spørg T&S. Du bør i hvert fald gøre dig klar over hvilke "lovmæssige barrierer" du kan rende ind i.

2) Sælge din 16Ver og brug 98K på at hente bilen i Tyskland der er født med turbo (dvs ingen tilpasning, justering, evt problemer) og så får du også firehjulstræk. Ingen problemer til syn, da bilen jo er helt standard.

Fra ny kostede Turbo 4x4 kun 100K mere end din 16V, så det kan ikke være mange ekstra basse-ører du skal give i brugt-pris. Så spørgsmålet er om det er besværet værd at begynde at sætte ny motor i eller montere turbo/intercooler. Der er nok ikke mange Turbo 4x4 der kører rundt i DK, så du skal nok til Tyskland under alle omstændigheder.

Men der kan selfølgelig være andre der har praktiske erfaringer, som vil mene noget andet. Min mening er ikke nødvendigvis den rigtige.

Mvh Honda

til e4se
har du betalt afgift af din 16v og hvad skulle du smide ved told og skat inden vudering

Titel:
Hej Kim Calibra.

Nej jeg har ik betalt afgiften endnu, men regner med at få den igennem syn i næste uge.
Afgiften ligger på omkring de 50-60.000,- kr.
Hvis de giver mig en god pris, så tager jeg ik til vurdering med den, hvis det da stadigvæk er frivilligt.

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Det er stadigvæk frivilligt om man vil til en fremvisnings vudering eller en vudering ud fra papirne :)

Titel:
jeg har lige betalt afgift af min 16v jeg skulle af med 49500 og jeg overvejer at afbestille min vuderingstid og bare få den papir vuderet men kan jeg ikke risikere at det bliver dyre end de 49500 kr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time