Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg sidder lige og tænker på og smide en turbo på fra en calibra/vectra, men er det lovligt??

Min bil er født i 87, Kadett uden kat og med en 20xe motor, der er senere blevet lagt en c20xe motor i!!

Jeg tænkte på og købe en c20let motor og så bruge det/den orginale topstykke, motorblok og så vidt muligt alt andet..

Håber der er nogle der kan hjælpe

hilsen nybagt gsi 16v ejer!:-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Du skriver at det var en 20xe motor der var i den før. Mener du ikke, at det var en C20NE (2.0 8V) der lagde i den. Hvis det var det har du allerede øget effekten med 20% ved at ligge en C20XE moter i, og så må du ikke tune mere, med mindre du betaler afgiften.

Jeg er i gang med samme projekt, dog bygger jeg motoren op fra bunden af. Men det er da nemt bare at tage en C20LET motor, den har bare for høj kompression til mit projekt.

Mvh Brian K

Lovligt, som man tager det for man skal desvære bevist til syn at den ikke forurener mere end den org motor gør standart, øv øv.

Men klø på med det afligevel for det køre kanon,og så af med det til syn.:-)

>>>Brian K .. Nej der er født 16v men dog sidst i 87-næsten 88´... Håber det lykkes med dit projekt....

Har ført en lille fugl synge om at en indsuningsknast fra en c20xe motor skulle kunne hjælpe lidt på hestene i en c20let.. men jeg er ikke 100% sikker...

Mange tak for de hurtige svar!:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time