Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 1,8 eller tdi
hej

jeg går fortiden og tænker på at ombytte motoren i min bil da jeg har opgivet at tune den. der for mange problemer da min bil er den golf 2 1,6 fra 91 men så blev jeg forslået at bygge den om til en 1,8 90 hk eller en golf 3 tdi 90 hk kan det lade sig gøre uden for meget bøvl hvis det er inden for de 20% effekt forøgelse?

hvem kan man snakke?

bliver det dyrt ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

du må smide en 1,8 motor over i uden nogen problem!! men en tdi blir lidt svære for der skal den omregistres til en diesel bil og det ved jeg ik hvad koster men det er nok ik det helt vilde..

jeg har overvejet en 1,8 men med en tdi får man samme antal hk men et super moment

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Du skal helt sikkert omregistrere = ny afgift.
Problemet er at du står med en benzinbil med katalysator - typegodkendt med katalysator, og af en årgang hvor det er et krav at benzinbiler har katalysator = meget lille forurening. Det krav kan opfyldes med en TDi motor, hvorfor det kræves at bilen skifter identitet til en dieselbil, hvilket igen kræver at du smider afgiftspenge på bordet...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Du skal ikke betale afgift ved ombygning til diesel, hvis den holder sig inden for 20% regelen. Forurenninger ikke noget problem, har hørt om en del der har bygget golf3 om til diesel!
Problemet er at finde en OK komplet tdi motor/gearkasse/ledningsnet/pedaler mm til rimelige penge!

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hmm... ok - lyder sgu' pudsigt synes jeg.

Men ellers er der kun en måde at få svar: Ring til både Told og Skat, og Statens Bilinspektion - det er jo det de er der for...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Jeg har selv snakket med statens bilinspektion for nylig, men det var dog mht motorskift i en opel, men her sagde de at man skulle holde sig under de 20% effektforøgelse, og samtidig overholde de forureningskrav der var til sin standard motor, hvis man altså ikke ville betale en afgift...
Men jeg er ikke synsmand, og kan kun fortælle hvad blev fortalt af de...

Tip til forbedring af bremser, gti skiver passer på golf 2 1.8 uden at skifte
kaliber køb skiver og klodser til gti 1.8 8v. dog ik' sikkert synfolket kan lide det, men min blev synet med dem, eneste kommentar jeg fik på mit sænkningssæt som han godkendte uden papir, da kun var en 25-30mm sænkning, men nok når man køre med en indpresning på ET 30, kan sgu skure noget skærm kanterne:-P

Mvh Lars

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time