Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Hvor meget kræver det hvis man vil montere kompressor med el-frakobling?
Jeg tænker på kompression, motorstyring osv.
Hvordan kører bilen med kompressoren frakoblet?
Er det dyrere end turbo?

mvh Frank P

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hejsa
1. det kræver en del... Hvad bil er det, hvor stor er din motor..?
2. alt afhæning af hvad bil det. så skal kompressioen sænkes, og du skal ha fat i en bezintryks regulator. en BOV, og en Mf2 bos, til styring af extra benzin
En kompressor med elkobling kan laves på et hav af måder med til og frakolbing, nogen vil ha en kontakt i bilen et sted, andre vælger en kontakt under speederen.
Kompressor er noget dyre end turbo, så jo det er meget dyre.... MEN kan man lave det selv, så er der der noget at spare.

min kammi havde sat en kompresser på hans slæde af en kadett C det kostede ham anskaffelse af kompresser og så lidt timer i arbejde, der sad slet ikke mf2 og bov osv, så det kan altså laves uden skal til at sænke kompressionen, men jeg vil da siger at det gøre ikke noget at sænke kompressionen.

hvis du er intreseret har han en næsten ny kompresser til at ligge?

Att :BJ Hej .jeg ville gerne høre mere om den Kadett C med kompresor .Hvorden kørte den OSV.Har han sæt til salg ,og hvor meget vil han have for den osv.

den var samlet på teknisk skole i aalborg, den blev testet på rullefeldt, de havde dog skruet gevaldig op for laadetrykket, den blev målt til 172 heste,
han havde ikke problemer hverken med at den ikke fik benzin nok, havde skiftet kaburatoren til en af ukendet mærke, havde samme effekt som en strømberg, fra volvo,.

bilen blev desvære solgt til en pige , som ikke ville have kompresser på , derfor blev den tam igen :-P hun havde efter at haft bilen i en månedes tid, smadrede hun den, også var den fortid,,

han har en roots kompresser til salg lige pt, han skal have 5000 for den , den har ikke gået ret meget, 7000 km eller lige der omkring,,,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time