Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Min dejlige alfa er begyndt at sige KLONK når jeg giver hård gaz eller når jeg kobler fra!! Lyden kommer omkring kadanakslen eller gearkassen (LIGGER BAG I BILEN!!) HVAD ER DER GALT, er det "bare" en hardy skive eller er min gearkasse ved at gå sig en tur??? Den skifter ellers perfekt!!

HÅBER I HURTIGT VIL HJÆLPE..!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

det er helt sikkert hardy skiven der er færdig

Titel: ATT:sniffer
KANON, var bange for at det var min gearkasse...:-))
Har du meget forstand på alfaer..??

har kørt en del og renoveret nogen

Er det meget svært (DYRT!) at udskifte hardyskiverne..?
Hvorfor siger det klonk når jeg kobler ud?? er det leddene omkring hardyskiverne der så kan bevæge sig mere og derved siger klonk når metallet rammer hinanden..?:-/

Er det til den 75er .. for så skal du ha kadanget løsnet på gear kassen for at ha lidt plads at arbejde på ..
Det skal lige siges at det også kan være det store bøs som gear kassen hænger i der larmer, men du er ikke i tvivl når du ser hardy skiven om det er den der er færdig ..
Tror ikke at hardy skiven er så dyr men du kan også få et rigtigt led til den men det er halv dyrt ...

Gearstangen bevæger sig også en del mere end den plejer.. Tror du så at det er den bøsning i stedet, og er det farligt (DUMT?) at køre for længe med?? Er såda et led bedre end en hardyskive??? Og i givet fald, hvor kan man købe den?

Og forresten Det er til en 75'er

Så er det helt sikkert det gummi bøs så skal du ha bagbroen løsnet og gear kassen ned ..
De led skal du prøve at ringe til OPN på 62621836 og snakke med erik han har vist et brugt liggende.. fra en turbo diesel der åd hardy skiver så det kan med garanti holde ..
Ja det bøs ville jeg ikke køre alt for længe med ...

Du mener alså ikke, at der kan være noget galt med koblingen/gearkassen...?? Som du kanhøre, er jeg noget nervøs...:.-(

Hej .. hvis du kan skifte uden problemer så er der heller ikke noget galt med gear kassen .. har selv haft samme problem men jeg skiftede begge dele sattr et kryds på og nyt bøs og fjedre kunne lige så godt lave det hele når jeg nu var igang

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time