Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2003, 20:21 
Jeg overvejer at lægge V8 motor i en Volvo Amazon. Jeg har læst at en Rover 3.5L V8 P5 motor kan bruges eller er der andre alternativer? Hvis det er muligt, hvad vil afgiften ca være?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2003, 08:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Min tandlæge har en med 137 hk rover v8 og volvo 164 eller 264 bagaksel + forbremser. Det kostede 7000 men nu er det vist 25000 fordi der nu er mange istandsatte amazoner til salg for over 25000. Ps vælg en der er over 35 år gammel så regnes det sikkert ud fra 35% veteranafgift og så får du også 1/4 vægtafgift


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2003, 11:47 
Yder Rover ikke mere end 137hk? Det må det da gøres noget ved:-):-)
Men hvilken model Amazon skal man så vælge 121ér eller 123GT?


Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2003, 12:23 
Hvis du søger på "amazon" på dba.dk og vælger sportsvogne og specialbiler er der en 122S med en Rover v8 i, den yder knap 180 heste så det er muligt at få mere ud af den. Med hensyn til hvad du skal vælge vil jeg mene en 121'er da de motoren alligevel skal skiftes og den 123 gt er meget sjældnere = dyre. Hvis du allerede har bilen vil jeg også mene at det skulle være en 121'er da det vil være en skam at destruere en 123 GT, 121'eren er der lidt flere af.


Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2003, 13:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
De yder 190 hk med sprøjt men man tager en 137 hk p6 motor fra en rover 3500 for at komme under max hk og moment som volvo tillader. Tandlægens bil har edelbrock indsug og holley + dobbelt udstødning så den yder vel 180 hk men så har han jo også ændret bremserne og officielt har den under 150 hk :-D . En ford 302 5 liters kan iøvrigt fås med 138 hk sidst i 70 erne men den vejer 50 kg mere med alu indsug. Men med alu topper vejer den kun 25 kg mere og så snakker vi om 300-400 hk. Ellers er der rover 3900 4200 4400 4600 5000 og 5200 fra forskellige range rover og tvr men de har 190-300 hk standard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2003, 21:27 
Det lyder spændende:-):-) Havde tænkt lidt på kompressor, for jeg vil have over 300hk. jeg har ikke købt en amazone endnu. Men en 121'er koster ikke det helt store. Men ford motorerne passer de også bare lige over i?
Hvor mange hk og NM er det lige Volvo tillader?


Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2003, 22:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Jeg har en kammerat der på et tidspunkt havde en Volvo Amazon fra 64 med en 2.3 V6 fra en Ford. Bilen var svenskbygget og importeret til DK med den motor, men i Sverige havde den vist kørt med en 3.5 V8 Turbo.... Den blev solgt til en lagerlærling hos Peugeot Vejle for knap et halvt år siden. Anyways, min kammerat overvejede at proppe en V8'er i den igen inden han solgte den, og han kom i kontakt med en fra den danske Volvo Amazon klub som var interesseret i at købe den da den var tagsænket. Han havde nemlig selv en V8 Amazon han ville tagsænke, men den var ikke købt fri, netop fordi afgiften var 25000 DKR som Jens nævnte... Men hvis du vil snakke med ham om projektet så er hans email og telefonnr. til at finde på http://www.volvoamazon.dk/Bestyrelsen.html, han hedder Troels Møller. Ha kan nok give dig et par tps om at finde en egnet Amazon og the do's and don'ts.

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2003, 08:50 
Hej ... der er jo en fordel ved at ta en rover hvis det skal være en v8 for roveren er jo lavet i aluminium så der er en del vægt at spare


Top
  
 
Indlæg: 22 maj 2003, 11:51 
Jeg har i forvejen en Volvo 850R så jeg har været til træf i både Danmark og især Sverige. Så jeg har set nogle forskellige løsninger. 142'er, 164 og amazone alle med v8 motor. Men kan man godt hente en amazone fra Sverige som tagsænket og få den inregistreret i Denmark?! Fordelen ved Rover motorne er selvfølgelig at de ikke vejer så meget, men til gengæld yder de heller ikke så meget standard.


Top
  
 
Indlæg: 22 maj 2003, 13:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Ja, det kan man tilsyneladende godt ;-) . Den blev hentet til Danmark af en fætter til den svensker der byggede den. Han solgte den til en ældre herre der havde den i en måned før min kammerat købte den.. og han havde de knap et par år. Den havde det dog ikke så godt tilsidst da han vinterkørte den, og da den var sprøjtespartlet (vistnok et firsertrip) trak lakken fugt og revnede hist og her, kromen rustede o.l. ... så det er en projektbil. Men den var ellers meget fed at se på. Den V8 jeg omtaler er naturligvis Rover's da den vejer mindst og det derfor er nemmest at få den synet. Da jeg skulle høre forsikringen angående min Manta A der gik fra 1.6 til 2.4 spurgte de overhovedet ikke til effekten eller bremserne, det eneste der interesserede dem var om vægten blev ændret....

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team