Hejsa
Der er mange, specielt i udlandet der skruer lattergas på deres motorcykel. Det kan sagtens lade sig gøre, motoren virker jo ikke anderledes end en bilmotor.
Om du så kan bruge det til noget er en hel anden snak og her må det siges at lattergas efter min mening er noget værre møg på en mc. Jeg kører selv på Vmax, som også jævnligt er offer for at folk skruer lattegas på og jeg må sige at tanken om 50 hk ekstra der kommer på een gang når du trykker på knappen, lyder noget ubehageligt. Ikke fordi jeg er bange for hestekræfter, jeg har selv tunet en del på cyklen, men jeg synes bestemt at måden hestekræfterne bliver leveret på, gør det uegnet til brug på motorcykel.
Om motoren kan holde til det er svært at sige, det kommer selvfølgelig an på hvor meget du bruger det og hvor lang tid ad gangen. Hvis du er glad for din, fra fabrikkens side, meget pålidelige BMW, så hold dig fra lattargas. Ligemeget hvad nogen kan finde på at sige om det, så er det en motordræber, specielt på en mc der i forvejen har en forholdsvis høj litereffekt.
Hvis du vil kigge på et anlæg, så se på
http://www.straightlineracing.co.uk/index2.htmDu skal ind under Nitrous Oxide Systems.
Man må jo nok sige at prismæssigt er der intet der slår lattergas i forhold til effektforøgelsen.
Mvh.
Christian