Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har en polo3 som jeg er ved at bygge turbo på, men har et problem da den kun har mono point indsprøjtning, har derfor et for lavt tryk til at styre 2 stk. tilskudsdyser. Derfor bliver jeg vel nød til at trække nogle rør og slanger fra en benzinpumpe der kan trække det? Spørgsmålet er så bare lige hvordan jeg får adgang til benzintanken, uden at den er utæt bagefter. Hvor skal jeg aftappe benzinen til tilskudssystemet? :?:

Kim

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Har du en fødepumpe i tanken eller ej?

Hvis du har kan du med stor sandsynlighed godt montere en ekstra pumpe.

Jeg ser dog et ganske alvorligt problem i dit monopoint indsprøjt når der skal turbo på! og hvad vil du styre de to "tilskudsdyser" med?
Tilskud er som udgangspunkt noget skidt, aka "poor-mands-solution".

Skaf et multipoint indsprøjt og gå programmerbar istedet. Det andet er skide svært at få til at køre godt hvis du både vil have lidt økonomi ,en god holdbarhed og en høj ydelse. Ofte kan man kun nå een af delene med monopoint og tilskud.

Hvis jeg nu var dig:
på med multipoint indsprøjt fra en anden motor. Snup 4 ~250ml dyser alt afhængigt af hvor vildt det skal være og monter dem.
Skaf et programmerbart EFI, der er et bjerg på markedet, og prisen kan blive lavere end 4 indsprøjtningsdyser eller under halv pris på en turbolader!
Monter en ordentlig bensintryksregulator, og sæt den 1:1 og overhold det trykfald der skal være over dyserne, feks 2,9bar.
Find en pumpe der kan give det nødvendige tryk og skrot det originale. En god pumpe fra en Saab turbo eller lign er god for rigtigt meget bensin, og sørg for at der er ledningskvadrat _NOK_, dvs ikke noget med 0,75mm2 ledning!!

Så er det gjort så basis er iorden. Du kommer til at slås ad H til for at få monopoint og 2*tilskud til at køre ordentligt. Det andet kan køre i første hug og er billigere hvis du vil beholde bilen mere end 3 måneder......

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time