Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2003, 21:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 63
Geografisk sted: østjylland
Er der nogen, der har erfaring med kompressor på Vectra A 2,0i hvor gasspjældet sidder før kompressoren? Jeg skal til at montere en sådan, og har brug for lidt hjælp. Er der en i østjylland, som har en bil med kompressor, som jeg evt. kan komme at se, og få en snak omkring det?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2003, 17:41 
Hvis det er en roots kompressor du skal montere, er det vigtigt at du monterer gasspjældet før kompressoren, ellers kan du ikke styre den mængde luft kompressoren laver. Har selv prøvet men gasspjæld efter kompressor
det virker IKKE.
Held og lykke med projektet

Morten


Top
  
 
Indlæg: 24 apr 2003, 19:25 
Hej Morten hvad var det der ikke virkede for dig i det projekt??????


Top
  
 
Indlæg: 25 apr 2003, 04:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 63
Geografisk sted: østjylland
Hvorfor skal der ikke intercooler på når gassspældet sidder før kompressor
mvh Bjarne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2003, 22:37 
der skal da ogse intercooler på ligyltig hvor gasspjælet sedder og især på en komprasser som din luften bliver 170gredder varm kører selv med en og jeg har ogse prøvet det med spjællet og det virket fint på min men kompressern larmede for meget så lavede det om igen


Top
  
 
Indlæg: 26 apr 2003, 18:57 
Jeg har nu valgt at bruge vandinsprøjtning i stedet for
intercooler, hvis du bruger en intercooler, får du et meget
længere rørsystem som du først skal lave tryk i, og det giver mere tøven. så kort afstand fra kompressor til indsugning som muligt, så bliver det bedst. Det er rigtigt som Jan skriver at kompressoren larmer meget, hvis gasspjældet er monteret efter og ikke før kompressoren. Jeg tror nu ikke at luften bliver 170 grader
varm, men det kommer jo også an på, hvad ladetrykket man kører med.

hilsen morten 525i


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team