Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Hejsa.

Nu er det min tur til at trække på jeres viden :-)
Jeg er på udkig efter en kobling til en Nissan Almera GTI motor, som kan tåle mere end 250 HK.
Er der nogle der ved hvad jeg skal have fat i ? Jeg bedt om tilbud fra Autobremsen på kobling samt optimering, men det bliver for dyrt i mine ører, og der må kunne skaffes noget "færdigt lavet" der kan holde til den ønskede effekt.
Bilen kører pt med en optimeret kobling, men den holdte desværre ikke mere end ca 30000 km :-| og den er begyndt at fedte helt vildt.
En anden ting, er om der er nogle der ved hvem der vil give sig i kast med at skifte den for mig, for rimelige penge ? Bor på sjælland/storkøbenhavn.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Kan koblingen fra en gt-r ikke passe på din motor? Har før fået fat i specielle koblinger fra nissan, da der tit er motorer på japanske marked med meget større effekt, end vi har i europa, Bjarkes motor i tåstrup har før hjulpet med sådanne projekter, de plejer at kunne skaffe forskelligt sjovt til nissan:-)

Senior Medlem

Hehe, jeg havde sku slet ik tænkt på bjarkes motor :-)
Dem må jeg lige prøve at hive fat i på tirsdag. Jeg tror faktisk godt at en kobling fra en GTI-R kan passe på, men jeg må hellere høre nogle kloge hoveder først....

De har ihvertfald hjulpet mig flere gange med div. ting, et rigtig godt værksted, skal min bil på værksted af en eller anden grund, er det hos dem det foregår............selvom jeg bor 100km fra dem:-)
Ps: spørg efter Leif eller Erik, de har styr på tingene og er altid villig til at hjælpe:-D

Senior Medlem

Hehe jeg arbejder ca 800m der fra, og kender både Leif og Erik og Maiken :-) Jeg har endda gået på handelsskole med Erik's datter for det ikke skal være løgn.
De har iøvrigt flere gange kigget på min tidl Primera GT turbo, da den sprang sikringer. Men de fixede problemet for den lille sum af 600 kr :-) Jeg havde selv opgivet efter 3 timer, og plantede bilen hos dem mandag morgen, og hentede den igen kl 16 :-)
Jeg må lige høre dem om hva de vil tage for at skifte kobling på bilen, for jeg orker ikke selv at begynde at skilde den ad igen.....

Så er det bare at få smidt bilen derud, så burde de nok kunne trylle et eller andet fornuftigt frem fra lageret:-D

Senior Medlem

har fundet en kobling i usa. Der er dog det minus at det bliver DYRT at få fragtet hjem der fra, men da det er motordele, er momsen heldigvis billig :-)
Koblingen er super og med kevlar, og kan holde til 300+ hk. Det er liiiige hva jeg har brug for. http://www.store.yahoo.com/sr20performance/

Bare det ikke er en "on/off" kobling, det er et helvede at køre med sådan en til daglig:-/

hvad mener du med at momsen er billig? :-| Mine dele fra usa blev nemlig stoppet i tolden, og jeg synes da bestemt ikke at der var noget billigt over den moms, jeg måtte betale:-( :-(

RWE

Senior Medlem

Du undgår aldrig at betale et toldgebyr, men hvis det er motordele, og det vel og mærke står ude på pakken, så har jeg hørt en fugl synge om at du kun skal betale ca 2-3% i moms.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time