Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 apr 2003, 16:32 
hej alle samme .
jeg har lige købt en dejlig gammel golf 1 fra 75
og den skal have noget gazzz :-O den er sænket 80mm
fire 15" alu spoiler og masser andet skidt og lort.
motoren er en 1,3 "mv" jeg over vejer meget turbo i form af
en turbo fra fiat uno eller golf gtd . golf turboen den skal jo have fiber ringe
i for at kunne køre med karburator :hvem kan monter disse fiber ringe:
kan man køre med intercooler på karburator.
Jeg har også en oliekøler
med jeg mangler en termostat til den :hvor kan jeg få fat i sådan en:
kompresisonen skal sænkes med to toppakninger er det nødvendig med stålplad imellem ???? og hvilken en karburator er bedst til formålet ??????
Jeg overvejer også at bruge en 1.3i polo motor ville det være bedre ???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 17 apr 2003, 17:37 
Det sidste ville være godt, men det er en konstruktiv ændring. Du kunne tage en NZ motor fra en polo med multipoint og ligge i men allerede der er det galt, det er nemlig ikke en standard motor mere, og så gælder 20 % reglen.
Sætter du til gengæld smedestempler i din MV motor og tryklader den må du gerne tune lige så vildt du vil.


Top
  
 
Indlæg: 17 apr 2003, 19:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Det er så ikke helt korrekt. Hvis du sætter andre stempler i den org motor, anses dette for en konstruktiv ændring.
Vedr fiberringe, kontakt evt H.Daugbjerg http://www.scanturbo.dk de kan måske hjælpe dig.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2003, 06:11 
Hej Kasper.

Mht. karburator, så skal den i givet fald sidde tæt ved topstykket som standart. Det vil betyde at du skal tryklade igennem karburatoren, hvilket godt kan lade sig gøre i nogen tilfælde, om det er hensigtsmæssigt i dit tilfælde ved jeg ikke.
Hvis du sætter karburatoren før turboen, så vil centrifugalkraften i turboen få benzin og luft til at skille, da benzinmolekylerne jo er væsentligt tungere end luften er. Dette vil medfører meget dårlig forstøvning af benzinen og dårlig forbrænding.
Ydermere er det meget uhensigtsmæssigt at have karburatoren før en intercooler, da volumen i intercooleren er forholdsvist stort og hvis motoren skyder baglæns, som alle motorer jo kan finde på at gøre, så vil luft/benzinblandingen eksplodere, sandsynligvis med store skader til følge.

Mvh.
Christian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team