Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: ELKOMPRESSOR
Indlæg: 09 apr 2003, 20:48 
Jeg har engang set en Elkompressor i et blad findes de ikke mere for jeg kan ikke finde noget om dem.( var det noget lort?).
Hvis der er nogen der kender en hjemmeside hvor de kan findes vil jeg gerne have adressen
:-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 09 apr 2003, 22:01 
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på om hvorvidt man kan få en el-kompressor til en bil eller ej (for det ér vel til tvangsfodring af en motor du skal bruge den til...), men så vidt jeg er orienteret om kompressorladning, går der vidst noget med 1/3 af den "tilførte" effekt til at drive selve kompressoren...

Så hvis man skal lokke f.eks. 90 hk ekstra ud af en motor vil det vel sige 30 hk til at drive kompressoren (dvs. ca. 22.000 watt eller 1830 amperer) - så skal man da godt nok have en heftig generator og nogle tykke ledninger...) :-)) :-)) :-))


Top
  
 
Indlæg: 10 apr 2003, 07:51 
Ja det er til trykladning af motore de var lavet, det er 100% at de blev lavet, mener heller ikke de kunne trykke mere end max 0.4 bar.
Men det er lige findes de mere og og hvor?????


Top
  
 
Indlæg: 10 apr 2003, 08:03 
Carstyling Herning har haft en. Ydelse 6-7 psi ( 0,4 bar ) og der følger 205A generator med til at erstatte bilens originale samt styrebox til MAP-fueler. Jeg tror bare ikke at firmaet eksisterer mere. I over et år var deres WEB under ombygning, og nu findes den ikke længere.


Top
  
 
Indlæg: 10 apr 2003, 12:17 
Ham der har Carstyling Herning (som ligger i silkeborg, hvis det stadig eksisterer) er en KÆMPE svindler !!! Inger bør handle der med mindre man vil SNYDES for penge og varer.....

De elkompressorer som han havde dur ikke til en skid ! Har hørt fra en der havde købt en.... Den kunne give 0.1bar


Top
  
 
Indlæg: 10 apr 2003, 19:08 
Hvis man nu er lidt frisk på at regne lidt på centrifugalkompressorer så ved man at de turboladerbaserede "elkompressorer" har et temmeligt stort forbrug. Selv en startermotor fra en lastbil vil ikke kunne levere andet en en brøkdel af den effekt en turbolader skal have for at lave ~0,4bar.

Kender godt carstyling herning fra tidligere samtaler, og han er mildt sagt ikke så snu til andet end at fuske helt vildt.

Elkompressoren er en gimmick. Monteret på en 2liters motor og forudsat den skal levere 0,4bar i ladetryk, og motoren roterer 5000rpm vil den motorkraft der skal til kunne tømme et 60amp batteri fuldstændigt på noget der ligner ~15sekunder.

Regn med et strømtræk på minimum 600ampere/12volt for bare at få en lille smule ladeluft. Så er det vist tydeligt nok, ikke?


Top
  
 
Indlæg: 10 apr 2003, 19:10 
her er en lille EL MØLLE:-)


Top
  
 
Indlæg: 10 apr 2003, 19:10 
http://www.electricsupercharger.com/


Top
  
 
Indlæg: 11 apr 2003, 16:47 
Fedt link. interessant at man skriver 700watt og 50ampere.....det kan jo ihvertfald ikke lade sig gøre på et alm bilbatteri. Desuden er de 700Watt _forbruget_.....ihh, hvor imponerende. Dvs den reele effekt er vel ca 250-300watt bedste fald.

Det er _crap_ og ikke andet. Up to 15 hp.....tja. Det er en gimmick.


Top
  
 
Indlæg: 11 apr 2003, 21:28 
Tja...nu er det ikke fordi jeg har prøvet en kompressor og heller ikke fordi jeg vil forsvare "www.electricsupercharger.com" (kender dem ikke), men de skriver 1 psi boost ved 700 watt...

En kenlowe køler-blæsermotor (8") på 90W kan ifølge konlowe selv levere 0,25 psi ved 340 m3/h (svarende til forbruget for en 1,9 liters motor ved 7000 omdr/min og 100% fyldning)

Kan man så ikke forestille sig, at en 700 watt blæser godt kan levere 1,0 psi...?

Og hvad angår effekten, skriver de 5%HP GAIN... (det med de UP TO 15HP er sikkert lagt an på en stor motor (måske f.eks. 3liter).
En normal motor kører vidst med en fyldningsgrad på ca 80% på en god dag... kan man ikke forestille sig, at en tryk på 1 psi ville kunne hæve den til 85%...? (teoretisk burde de 20% en std motor mangler for at komme op på 100 være lettere at hente end hvis man skal over 100% - burde de ikke?)

Så det lyder vel ikke så urealistisk - gør det? :-):-):-)

Når de i øvrigt skriver 50 amprer 700watt, kan det mon så ikke være fordi de anser batteriet for at have en god (fuldt opladet) dag, hvor det måske kommer i nærheden af 14 volt...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team