Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
nu da siden efterhånden kun handler om turbo tuning har jeg lige et spørgsmål : hvad menes der når man snakker om en lavtryks-turbo ?

kan jeg montere nogen form for turbo på min vectra 1,8 16v når komp. er 10,8:1

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
En Lavtryks turbo begynder at lave ladetryk ved ca 1500 omdr/min
og en højstryks turbo begynder ved ca 2500 omdr/min.

Og ja, du kan godt montere Turbo på din Vectra hvis du ellers sænker din
komp. til ca. 9:0 (ladetryk på ca 0.5-0.7)

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Hej
En lavtryksturbo behøver nødvendigvis ikke at begynde at lade ved lavere omdrejninger, men det gør de tit!
Det der egentlig menes med en lavtryksturbo er, at den lader med et lavere tryk end en højtryksturbo.
Deraf ordene høj og lav :)
Monterer man en lavtryksturbo kan man oftest beholde en højere kompression uden at motoren bliver skudt i stykker af trykket
Mvh Daniel.

Kompressor burde være en del nemmere at montere!!! Har tænkt på præcis det samme og tror sgu at det blir en kompressor. Da den er billigere.
har også hørt at på vectra B 1.8 16V er det ikke nødvendigt at sænke kompressionen.

Se eventuelt i den blå avis efter kompressor...

10,8:1... Jeg ville nu nok sænke kompressionen da!!! Ganske få enkelte person biler med orginalt monteret turbo kører helt op til 9,5:1. Men de fleste ligger mellem 8:1 - 9:1. De fleste tunere foretrækker en rellativt lav kompression omkring 8:1.

v/h christian

jeg har også overvejet andre knaster, men har hørt at det ingen effekt skulle have da kanalerne efter sigende skulle være for små er der nogen der har erfaringer med det????????????????????

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time