Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 mar 2003, 14:13 
hejsa jeg har en vr6 med en garet t34 turbo, men mit spørgsmål er om wastegate kan tåle vakum. jeg har taget slangen fra manifold, til wastegate, i stedet for turbo til wastegate. Da jeg syntes at det virkede bedre, men nu tror jeg min wastegatre er i stykker, og det er lidt tidligt da den er 1/2 år gammel, også tænkte jeg måske at den ikka kan tåle vakum, som den jo for når jeg sætter den til manifold


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 29 mar 2003, 15:37 
er der ikke nogen der ved det :-)


Top
  
 
Indlæg: 29 mar 2003, 17:45 
hej
du kan suge i den og se om den er tæt er den det er den ok
og den kan godt holde til at få vakum
den går den ikke i stykke af


Top
  
 
Indlæg: 29 mar 2003, 20:08 
okay det lyder godt, for jeg syntes det virker bedre, at bruge vaktp/tryk fra manifolden


Top
  
 
Indlæg: 30 mar 2003, 08:32 
Et lille spørsmål hvordan virker den bedre? jeg har ikke prøvet at sætte den på malifolden før:-)


Top
  
 
Indlæg: 30 mar 2003, 09:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Den giver et højere ladetryk da den så vil tage højde for tryktabet i rør og intercooler.

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2003, 20:24 
Jo men hvis man vil køre med eks 0.8bar, for det stiller man den jo bare til på wastegatren, så er der vel ingen forskæl eller???


Top
  
 
Indlæg: 31 mar 2003, 06:52 
hej
den slange du sætter på til Aktuator (Wastegate den sider i Turbo) er best hvis du sætter den på Turbos komp igen hvis den kan,
du vil få et mere kontant lade tryk det vil sige at du også vil få dit lade tryk
ved fæge RPM. og hvis du køber en Aktuator til det lade tryk du vil køre med vil du også få en beder og kontant ladetryk

Mvh Glen S


Top
  
 
Indlæg: 18 apr 2003, 12:46 
hejsa glen,
Jeg kan ikke se hvorfår du skulle få et bedre, ladetryk ved færre rpm. Når jeg sætter den til manifolden.


Top
  
 
Indlæg: 20 apr 2003, 15:48 
nej det kan jeg heller ikke se.
jeg plejer at sætte den imellem spjældhus og intercooler da det er rigtigt som lasse siger at man kompansere for det delta T der i cooleren ved den pågeldende temp der er udenfor.

PS. glen var det ikke dig der sloglt en turbo til mig der var skam revnet...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team