Jeg siger at du leger med motoren...

Momentet er netop det mest kritiske sted. Højeomdrejninger/lavere belastning er ikke så hårdt ved motoren.
402meter er en rimelig heftig belastning fordi der er maxlast/max omdrejningstal. Kun den termiske enerti kan redde motoren hvis den er for mager.
Mht afstanden/temperaturen på sensoren så er det værd at bemærke at sensorens udgangsspænding er dikteret direkte af temperaturen. Dvs hvis jeg måler 0,7volt som godt og din sensor sidder 100grader varmere så kan du ikke bruge de 0,7volt til en hujende fis.
Du kan bruge sensoren hvis du danner dit eget erfaringsmateriale ved at kigge tændrør,udstødning, og alle de klassiske trick. Som sammenligningsgrundlag med andre er det intet værd hvis opbygningen ikke er identisk.
Bare du husker at sensoren kun kan sammenligne og ikke give dig nogen absolutte værdier så kan du bruge det til et fingerpeg.
Rullefelt/4gasmåling er den vej du vil hvis du tror det er småfarligt.