Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 mar 2003, 18:57 
hejsa hvordan virker et differentiale-spærre på en forhjuls trukket bil??
og sidder det på alle forhjuls trukket biler

På forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 17 mar 2003, 20:08 
Ligesom på baghjuls-trækkere... det sørger for at begge hjul kører lige stærkt rundt, så det ene (oftest det inderste) ikke trækker koger mens det yderste "slapper af", når man f.eks. klapper til den i et skarpt sving. Når der så f.eks. kun er 50% spær, er differentialet ikke helt så "strikt" med at det ene hjul ikke løber stærkere end det anden (er dog ikke klar over hvordan man målet det med procenterne - blot, at jo hørere procent spær der er i, jo mere forsøger spæret at få hjulene til at dreje lige hurtigt rundt :o))
Og niksen - der er ikke spær på alle forhjulstrækkere - langt fra...

Mvh Casper :o)


Top
  
 
Indlæg: 17 mar 2003, 20:29 
Hej morten.

Der er ikke Diff-spærre på alle biler men mange nye er der antispind. Antispind fungere ved at den automatisk bremser på det hjul der fedter.

Der er mange typer Diff-spærre
Skruespærre virker ved at tandhjulene låses.
http://www.quaife.co.uk/catalogue/page61.htm

Her er et plade/lamelspærre det virker stort set som en kobling.
http://www.racecar.co.uk/gripper/tspec.htm

Håber at det kan hjælpe


Top
  
 
Indlæg: 17 mar 2003, 21:18 
okay det var nogle gode svar jeg fik dem er jeg glad for, men så kommer det næste problem???

jeg har en mazda 626GT fra 89 og jeg har fået at vide at der er spær på??

men når jeg drejer så kommer der ordenlig klunk lyd, og det lyder som om det kommer fra diff kan det godt passe.....

når jeg har bilen løftet foran og drejer hjulene rundt så drejer begge hjule rundt venstre hjule kun jeg godt få til at dreje alene men ikk højre (venstre er føresiden)

kan det så ikk være diff???

og kan man skifte sådan et eller er det bedre at købe ny gearkasse??

håber i kan give lige så gode svar som før


Top
  
 
Indlæg: 17 mar 2003, 22:25 
hej
ved ikke lige med dit problem men diffet er meget følsomt på sådan en mazda har skiftet en gearkasse hvor den har smidt kryspinden der holder dif hjulne ud igenem gear kassen


Top
  
 
Indlæg: 18 mar 2003, 07:13 
...prøv næste gang du har bilen løftet op og rykke op og ned i trækakslerne helt inde ved gearkassen for at se om sidelejerne i diffet er skudt af hvis de er det og har været det længe kan det meget vel have gået ud over selve diffet/gearkassen.


Top
  
 
Indlæg: 18 mar 2003, 07:41 
okay det prøver jeg


Top
  
 
Indlæg: 18 mar 2003, 19:02 
hejsa jeg vil bare sige at jeg har nok fundet ud af hvad der er galt jeg tror at mit tandhjul i diff kamre over så det må jo nok blive til en ny gearkasse

kender i en der sælger en billigt til en mazda 626 2,0i GT fra 89


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team