Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 01:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 mar 2003, 00:17 
Jeg overvejer at renovere min motor men hvilke slid dele skal man skifte og vil det være billigere end en ny brugt motor


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 16 mar 2003, 11:25 
hvilken bil snakker vi om:-|


Top
  
 
Indlæg: 16 mar 2003, 14:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Jamen... generalt er det jo...

Stempelringe olietyve og plajestangslejer der er mest udsatte for slid...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2003, 18:39 
Det er en astra 1,4 se.......det er ikke så nemt at få fat i denne motor


Top
  
 
Indlæg: 18 mar 2003, 19:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
En vege ombytter koster 9000-10000 + moms men er den efter 95 laver de ikke nogen endnu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2003, 23:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa....

ta da og renoverer din motor det er sku da det nemmeste og billigste...... du kan vel renoverer den fra omkring 2-3000 kr i stumper hvis di selv gider at gøre det og så ved du oz hvad du har.... så kan man jo oz lige få planet toppen ved samme lejlighed, hvilker jo ingen skade gør ;-) ;-)
for de 2-3000 kr. får du jo stempelringe, lejer, pakninger, bolte og pakdåser til hele motoren.

mvh jens hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2003, 03:19 
Hald 79. Den pris du nævner på 2000-3000 er ikke det det kommer til at koste, smart skrevet men det holder bare ikke. Det er langt bedre at lade være en at begynde at fuske så meget. Alternativet er at købe en brugt motor med garanti...

Der er en være en grund til at man renoverer motoren. Olieforbrug, knallet leje, eller i forbindelse med tuning eller andet.

Jeg mener ikke at en udskiftet toppakning alene er en motor renovering. En renoveret motor har nye lejre, afrettet krumtap, nye pakdåser, frisk oliepumpe, nye stempelringe i en ny honet cyl eller boret hvis nødvendigt, renset blok, slebet vintiler og nye oliehætter og efterset og måske skiftet styr. Og så lige en ny kobling når man er der.....

En planslibning af toppen : 500-1000
Slibning af ventiler og sæder 16V : 1200-1800
Afretning af krumtap : 3000
honing : 300 boring : 2000
og alle delene.......

selv om man fandt den rigtige størrelse lejre (understørrelse) og resten af stumperne i biltema så holder prisen ikke, men mindre man ejer en maskinshop...


Top
  
 
Indlæg: 19 mar 2003, 17:36 
TORBEN:

Hvis der skal alt det til for at lave en astra motor så skulle man måske købe en Toyota for jeg har renoveret en del motore de fleste Toyota og de skal sq ikke have honet eller boret de skal bare have nye ringe lejer og et slibe sæt så kører de igen hvis man køber gotze ringe tror jeg de hedder de er lidt strammere end de orginale så kan de faktisk "hone" din cylender og jeg ved da godt at hvis der er røjet en ring og der er en stor rise i cylender vægen så er det ikke muligt men det koster det samme at tage toppen af og kikke ned samt kikke på lejer og så længe at vi snakker en astra med 60 hk så er jeg sku sikker på at krumtappen kan holde selv om den har fået en med en hammer :-D joke bare den ikke er revet

slibesæt til top og bund max 1200 kr det er med alt pakdåser og olietyve

lejer måske 1000 kr

ringe omkring 1000 kr

afretning af top hvis det er nødvendigt 400 kr

så det bliver måske ikke lige 3000 men 3600 vil jeg tro og det er da meget billigere end at købe en ny motor og så som hald79 skrev så er det da en ny motor og man ved hvad man har

tommy

;-)


Top
  
 
Indlæg: 19 mar 2003, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du kan godt regne en ventilrenovering med i prisen for ventilerne bliver som regel utætte før ringene efter blyfri benzin blev indført og når man skifter olietyvene bliver de rigtig utætte fordi man som regel får drejet ventilen lidt så den ikke står på samme punkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2003, 18:03 
øhh ventilen drejer rundt hele tiden mens motoren kører men ok det er ikke hvad det har været det opel værk nææ der var en der hed 1,2 s det dur og stadig men det nye skulle de holde sig fra de har sq ikke nok tid og penge til at få det til at du ortenligt ....... ikke gennem testet lidt aveligt da det jo er flotte biler de laver :-)

jeg forstår ikke det med blyfri benzin var det ikke en astra var det ikke omkring 91 de kom ??? der byrte de da have sat panserventiler i ?????? :-O jeg ved det ikke men jeg vil da gerne vide det
tommy


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 88 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team