Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Kan en turbo slides så meget op at alt vandet render igennem den og ud ad udstødningen og noget ned i bundkaret?? eller er det toppen der er flækket?? jeg havde et lille uheld med at tandremmen sprang, og da så vi ikke noget på toppen (fik den plan slebet) så gik der knap 14 dage så gik den i udu igen. jeg kan godt starte den men den går noget ujævnt, hvorefter den går død efter 1 min. min mistanke er at der kommer vand ind i cylinderne enten via turbo eller toppen. somsagt der drypper lidt vand ud af udstødningen(har taget et spændebånd af) og der er totalt meget vand nede i bundkaret.

Bilen er en Uno Turbo fra 87 med 1,4 motorblok resten er 1,3. Turboen er vandkølet og olie smurt.

Kunne være rart at høre andres mening.

MC

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

det kan næsten kun være toppen der er noget galt med for den med turboen, arh så skal den godt ´nok kunne trykkr fra sig dvs. trykke vand igennem trykrør, så du er nok nødt til at flå toppen af, skille den ad og få den trykprøvet

Ok lyder også mest fornuftigt i min ører, saa er jeg da glad for at jeg har en eller 2 top mere liggende. så det er da ikke den dyreste omgang. bare noget pis nu skal jeg køre pænt 2000km igen:´-( nedtur.

jeg vil næsten råde dig til at få toppen trykprøvet og planslebet uanset hvilken top du vælger at sætte på og det er simpelthen for at være 110% sikker på at toppen ikke er defekt, har selv taget chansen et par gange. Og det skal da også siges at jeg har været heldig ligeså mange gange som jeg har været uheldig.

Du kan ikke få vand fra turboen ud nogle steder da det er et lukket kammer vandet er i. Ellers skal huset være revnet og det tror jeg ikke på. Har du checkket blandingen, går den for magert så går toppen nemt.

Har lige skilt den af i dag. det var toppakningen der var revnet i et af lagene så der kom vand inde i selve pakningen og der er så meget tryk på at den har smadret den metal kant der er rundt på pakningen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time