Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2003, 00:59 
Jeg har tænkt lidt på at få sat nogen spjældhuse på min sierra DOCH, men de koster jo kassen. Så der for har jeg tænkt på følgende.

Jeg har to standard spjældhuse til en DOCH, der havde jeg så tænkt mig at lave en ny Manifold så jeg kan montere dem begge, mine spørgsmål er følgende.

1: manifolden skal vel være så kort som muligt, og hvad med map sensoren der sidder på den org, er den lige glad med om jeg laver en manifold eller laver det sådan at et spjældhus køre på cylinder. Hvad med alle de andre slanger.

2: vil dette give en ekstra ydelse eller bare en masse larm.

3: Hvad med min motorstyring kan den finde ud af at give ekstra benzin eller skal jeg have den chippet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 01:07 
tror ikke at det vil gi ret meget ekstra ydelse, vil anbefale dig at turbolade den i stedet, motoren går ekstrem godt med turbo og 200 hk er nemt hjemme:-D og et turbosæt til den kan laves for små penge, hvis man selv er lidt fingernem og køber delene brugt:-)


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 01:28 
Små penge og små penge, et realistisk buget ser vel sådan her ud hvis det skal køre ordentligt.


1:turbo og IC, brugt 2000-3000kr
2:Div olie slanger/køler og hvad der ellers skal bruges 1500-2000kr
3:MF2ér 3500kr plus dyser og monterings kit
4:toppakning/affræsning af stempler max 1000kr
5: indkøring på rullefelt 800kr min.
Også har jeg ikke indregnet manifold og udstødning, så billig er det ikke. Manifolden kan jeg selv lave


Plus at jeg synes nu det er federe med en sugemotor, og så erd et lidt nemmere at klargøre den til syn bagefter.

Nej jeg holder mig til den oprindlige plan hvis det er noget der dur.


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 01:57 
Hvis du vil lave en sugemotor med godaw i, bliver det squ lige så dyrt.
oliekøler, manifold og udstødning skal du alligevel bruge.
Hvis du selv kan lave manifold, så kan du også selv lave en plade til at lægge imellem toppakningen, men du kan sagtens lade 0,4 på standard komp., det har jeg gjort før, resultat var 191hk og 293nm
MF2 kan man af og til finde brugt til fornuftig pris, dyser er til at klunse sig til, monteringskit laver man selv, rullefeltet kommer du næsten ikke udenom, hvad enten du vælger den ene eller anden løsning.
Til gengæld har du en bil der er nem at køre ved alle omdr. og den kan køres nogenlunde økonomisk til hverdag (selv morlil kan køre i den).
Du skriver nemmere at klargøre til syn! Hvad mener du med det?
Tror bare ikke at du får den store effektforøgelse med kun spjældhuse og der ligger også et stort arbejde i at få lavet det til, så det virker.
Mvh. Christopher


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 07:37 
Hej,

Der bliver vel også noget bøvl med motorstyringen hvis du bruger 2 spjæld. Jeg går ud fra at der sidder potentiometer på spjældet nu - hvis du så pludselig har to spjæld, har du et dobbelt så stort flowareal ved den samme spjældvinkel. Men det er vel forholdsvist simpelt at lave en mekanisk løsning der sørger for en progressiv åbning af spjældene.


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 08:44 
Ha ha var der en der skrev 191HK ved 0,4bar den var god så er det måske rullefeldet der er blevet tunet, har endnu ikke set en med over 160 rigtige Hk ved 0,4bar der er mange der får målt mange Hk på papiret.
Til Bjørn A Ingebrigtsen et par 40mm weber ville nok være der nemmeste for dig og så en anden tænding du kan stille man.


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 09:02 
Christopher du skulle vel ikke bo, eller have boet i Lumsås?

Mvh.
Danny


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 11:15 
Til Danny, jo boer ved lumsås.
Til AJ: målt hos Troels i præstø, og tror på at de fleste hypper var hjemme:-)


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 11:25 
PS: Til AJ. Det er jo ikke trykket, men mængden af luft der har interesse i turbotuning!


Top
  
 
Indlæg: 10 mar 2003, 18:13 
Til Christopher.
Der vil jeg ikke give dig helt ret, hvis der er 0,4 bar i manifolden, er det jo ligmed du har et flow der er stort nok ,hvis det ikke falder ved høje omdr.Så kan du kun ændre på flowet til selve forbrænings kammeret ved portning eller skarpere knast og det var jo standart ik? Man kan også hente effekt ved et større udstødningshus på turboen, så der er et større flow igennem men så skal der jo også tilsvarene flere omdr. før den sætter tryk.Det skulle den gerne gøre inden 5000-6000 omdr.hvis man skulle kunne bruge den til hverdagsbrug ,så hvis du køre med et nogen lunde normale trim er 191Hk meget højt sat af en motor af denne type. ;-)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team