Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: MEGASQUIRT...
Hejsa...

Mig en kammerart eksperimentere lidt med megasquirt... Det er lavet og er kørende for 1500 kr! Så er der programerbart indsprøjtning på vognen. Det har taget noget tid selvfølgelig, men er da det hele værd.

Det kunne være sjovt at høre fra andre der har gjort erfaringer med MEGASQUIRT... hvis der overhovedet er nogle. Vi ved jo at der er andre her i DK der har købt det hjem. :-D

Er vi de eneste der har anlæget ude og køre?

V/H Christian og Mads B-] B-]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

ok lyder fint hvor mange cyllender kan den styre osv

Der er lidt op til dig selv... Der er to udgange på boksen. så den kan ikke styre dyserne enkeltvis. men par vis hvis det er en 4 cylinderet osv. som jeg køre med det har jeg alle 4 dyser over en port og to ekstra dyser port 2.

Lars har et link til deres hjemmesiden til systemmet her på siden, der kan du læse alt om det...

v/h christian

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvilken bil har i det ude og køre på?? og hvilken tændningsanlæg bruger i??
Overvejer selv at købe et hjem. :-)

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Det kører på en golf 2 1,8 med turbo.... Men der er bygget temlig meget om. Blandt andet gaspjæld fra en ældre opel... osv. Hvis du skal bruge det på en ældre opel, er det utroligt nemt at bygge på!!! Det har vi prøvet for sjov skyld, hvor vi brugte mit ledningsnet til golfen. det tog ca. 20 min... så kørte den.

Anlæget styrer jo kun benzin og ikke tændingen... Men det anlæg jeg kører med lige nu, er en blanding af opel og WV (det hele er jo bosch), hallgiver og fordeler... Det kunne lige så godt have været det orginale!

v/h christian

Moderator

Jeg er selv ved at bygge et og har købt en god dynge stumper hjem, plus en del ekstra. Sættet fra MS er vældigt fint dog er der lidt bøvl(_kan der være_) med T&S når kittet kommer til landet. Derfor har jeg selv lavet hele mollevitten fra bunden af, med eget printkortdesign,programmeringsprint til processoren osv. Med lidt held har jeg det til at køre når vi når sommerferien. Jeg bygger ikke så tit på det som jeg kunne ønske mig.

Der eksisterer et par videoklips rundt omkring af kørende MS, bla et på en rødglødende SaabTurbo og een amerikansk fusker der har det til at køre som en fuglerede på passagersædet(!!).

Der kan endda fåes kode til processoren så den kører rent tilskudsystem eller som rent standalone system. Mulighederne synes uendelige. Der er desuden gode muligheder for udvidelser idet der er indtil flere ledige ben på CPUen at gøre med endnu. Der arbejdes på en tændingsmodul til MS som er baseret på FordEDIS tænding, hvad det så end betyder helt konkret. Nogen der ved noget om FORD EDIS IGNITION?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kender kun MegaJolt som er en tilbygning til MegaSquirt...
http://autos.groups.yahoo.com/group/megajolt/

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Jeg har godt nok hørt lidt om det der tændingssystem... Og kigget lidt på diagrammet. EDIS modulet er bare et slags tændingsmodul, jeg mener det sidder i forbindelse med et traditionelt modul, er ikke sikker. Jeg mener jeg har set et på en xr2i... Men det ser meget simpelt ud det tændingssystem i hvertfald.

Alt det der med mulighederne i ms osv. kender jeg ikke så meget til... Jeg har faktiske ikke så meget forstand på selve printet osv. Det er en kammereat der har købt det hjem og har loddet det sammen. Jeg har så stået for resten. Han har lidt mere erfaring med elektronik end jeg og så har rundet noget programør noget... så han er sådan lidt all rounder... Kører også turbo og snart med MS!

Men anløget kører ikke som det skal endun... der er lidt bøvl.

Men det lyder i hvert fald meget inponerende at du har lavet alt det der selv!!! Arbejder du med sådan noget til hverdag?

v/h Christian

Moderator

Nej, det er ren hobby. Jeg er oprindelig kleinsmed og nu maskinmesterstuderende, og har så en lille fritidsinteresse der går ud over elektronik for tiden.:-)
Jeg har altid mange jern i ilden....også for mange.

Jeg har selv en turbo vogn og roder alt for lidt med den grundet den financielle situation, men sådan er SU jo. Så alt hvad der er billigt som i "nær gratis" er interessant. Jeg har lavet flere små spændende ting ud over det MS projekt jeg faktisk sidder og roder med lige nu. Blandet andet et dobbelt Shiftlight. Af nye spændende projekter der ligger på bedding er digital ladetryks meter,boostcontrol og et par andre der ikke rigtigt ved hvad de skal blive til endnu....

Det print jeg har til MS har den _kæmpe_ fordel at det er enkeltsidet og man kan faktiskt godt lave det ved skrivebordet med en tusch og en lineal hvis man har en god tålmodighed.Rigtigt DIY, uden nogen købte færdige dele.

Du skulle ikke kende een der havde et EDIS modul man ville af med?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time