Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 04:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
........problemet er at denne motor har ligget i en anden bil hvor den har kørt fint, men i min ford sierra laver den numre, den hugger og prutter og skider i mellemområdet dvs. ved cruising. Men hvis man fyrer op under kedlen eller hvis man kører meget forsigtigt gør den det ikke og den gør det heller ikke i tomgang.
Så mit spøgsmål er: hvad kan det nu være for noget....
Der sidder en ekstra dysse i manifoldet og der er sat en MP2 og en benzintryksregulator til at styre dette og jeg har da også fået nogle af finurlighederne væk ved at lege lidt med disse to ting men det kniber sgu med det sidste..... Så hvis der er nogen der har ideer så skriv endelig.....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det lyder helt afgjort som et benzinproblem. MF2 giver jo ikke benzin når du kun cruiser. Har du en lambdasonde i udstødningen, så du evt. kan se om blandingen er for mager.
Mvh Johnny and:-)

Kender helt sikkert løsningen, men den er lidt for lang til at skrive her, ring til mig på 60622410, så skal jeg fortælle dig hvordan du lige klarer det problem.
Mvh. Christopher:-)

hej Christopher
Jeg synes nu fint du komme med dit svar for jeg har helt samme problem med min seat efter jeg har fået sat turbo på og jeg er ved at smide bilen væk.
Mvh lars hoffmann

Du skal sætte en kontraventil på slangen til mapsensoren, så når der kommer ladetryk på så luftes det ud og når der er vakuum så lukker ventilen

Mit svar vil være det samme som Lasses, og det VIRKER:-)

Hej lasse ved du hvor man kan få sådan en kontraventil....

Hej alle problemet er løst og det var nøjagtig som kristoffer sagde
Jeg har nu sat kontraventil på slangen til den org. map-sensor ventilen kommer fra en bremseforstærker plus en meget lille en fra noget vakuum-system på en chevrolet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time