Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 19:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Skarp knast
Jeg har en renault clio fra 97 det er en 1,2 og jeg synes den er lidt død så jeg har overvejet at få en skarp knast i den. Er der nogen der kan svare på hvor meget man kan skaffe en brugt knast til den model!!:-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Brugt....:-| til en så fin nyere bil. Hvis jeg skal komme med min mening, så ville jeg enten skifte motoren eller bilen til en med større motor. Alene den elendige tomgang en knast kan gi giver mig myrekryb! Det var lige mit b7 til emnet. God fornøjelse.
Mvh. Flemming

Nej det lyder da som en god ide med en anden knast, især på så ny en bil, der sikkert har en motorgang som en symaskine (kører som en el-motor og lyder som en el-motor) den har sku godt af at få en lidt bølget effektkurve (og gør den da kun mere sporty, at den skal ha lidt omdr. før den trækker :o) ).

Mvh Casper

Vil ikke gi meget effekt på 1200ccm med en knast! den vil heller ikke være til at holde ud at køre i, moment har den jo ikke meget af i forvejen, vil næsten være spild af penge, find hellere en større motor:-)

Medlem

Vrøvl! Min tidl. Fiat Seicento gik fra 58 til 72 hk på at skifte knasten ud med en 268 graders fra Colombo og Bariani. Momenkurven fladede godt ud og fik 12 % mere over hele mellemområdet...

det lyder af meget! har ikke tidligere hørt om så stor effekt forøgelse på så lille en motor før, kun med en anden knast!:-O havde du en måling på den før og efter på samme rullufelt? Der findes jo en del "fantasi" rullefelter rundt omkring:-D

Medlem

... nemlig. Ud over knasten havde jeg et åbent luftfilter, så det originale asmatisk indsugningssystem ikke sat begrænsningen dér!

Behøver jeg skrive, at den knast er ganske populær i vor klub ? :)

Nej, det kunne jeg gætte mig til:-) Du skulle vel ikke arbejde på Eterra i Ballerup om natten? Undskyld jeg spørger, men har gået vagt derude og har flere gange snakket med en fiat-runner derude, kunne godt lyde som dig:-D

nu har jeg ik så meget forstand på Knaster... Er der ik nogen der kan sige hvad man skal vælge og hvad prisklassse de ligger i??? B-]

Medlem

Mr. Eterra vagt: Jo... det var mig ;) Long time no see ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time