Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 01:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hejsa

Jeg fandt lige ud af igår hvornemt det er at tune sin bil med nos men jeg vil lige høre jer om der er noget man skal være opmærksom på når man har en mazda 626 2,0i-16 GT fra 89... den har gået 220000 og den har meget lidt ventiltikken....

Hvad levere sådan en bil af benzin tryk jeg har hørt noget med 5 bar fordi det er en GT... men hvor meget skal nos have når man vælger en 50hk dyse

håber i kan hjælpe mig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hvis du er din motor kær ville jeg ikke sætte noss på den for 220,000 er sku en slat slidte plejl og hoved lejer ventiler og styr hmmm den overlever ikke længe, har selv kørt meget mazda tog livet af en ved at plane toppen og porte og den havde gået 230,000km

okay og det er i sikker på for jeg har hørt flere sige at en 2,o DOCH motor skulle sagtens kunne klare dette selvom den har gået så meget.......

Prøv .... men alle de oplysninger du søger kan du få svar på der hvor du køber sættet

Du Skal være 110% sikker på dit benzintryk og din tændingm, for det er benzinen der giver HK og ikke N2O ( lattergassen ) Hvis det var mig så havde jeg sat lidt mindre dysser på nu når bilen har gået så meget...

MVH. peter

ok hvor meget mindre dyser skal der så i....

jeg har fået et datablad over min bil og der står at benzintrykket er på mellem 2,35-2,75bar uden vakuum hvad menes der med "uden vakuum" og er dette tryk godt nok eller skal der en større pumpe.......

hilsen morten

Jeg ville mene at hvis du skal have mere end de 50 hk så skal der være MIN 2bar..
jeg ville nøjes med at gi den omkring 25-30hk det er jo stadig mange hk

MVH. peter

okay det vil sige at min benzin pumpe kan godt klare op til 50 hk.......

Mener du har 4.5 Bars tryk på den

Jeg ville købe et "våd-sæt" som også sprøjter benzin ind... så er du sikker på det ikke er problemet. husk koldere rør og stil tændingen 3 grader tilbage... Har selv kneppet hul i et stempel på en 626 med et NOS tørsæt... tro mig, det kan bedre svare sig at købe et våd sæt, gerne af direct port typen med indsprøjtning til alle 4 cylindre på samme tid. Tag dig en lille snak med rene fra autobremsen - HAN ved hvad han snakker om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time