Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 feb 2003, 13:23 
Hej alle ..

Hvad muligeder for tuning er der på en audi 80 1.8s ....'


Skal jeg have motoren for 2.0 erén eller hvad vil i foreslå.....

Mvh Finn


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 11 feb 2003, 19:25 
Du skal få fat i en 2,0 blok. Så for du fat i Per Mai (scantune) og for at vide hvad et kompressorkit koster. Så er du kørende.....


Top
  
 
Indlæg: 11 feb 2003, 20:47 
Jeg har ikk haft en så god oplevelse med scantun, eller jeg er ihvertfald ikke tilfreds med det han har lavet på min almera 1,6SR.
For det første var det remmene der begynte at hyle, så var det tændingsbakning, og så var det tryk-systemet der var utæt.
Bilen blev lavet sådan at den kørte med 0,25-0,30bar i tryk, man da jeg så fik tætnet tryksiden, så kørte den af h til,
det viste sig så at trykket var stiget til 0,5bar. Og for at det så skulle komme til at køre så skal der os en bolw off ventil på,
og der skal laves om på motorstyringen, og for at få den ned på de 0,3bar skal der laves og på remhjulene.
Da han lavede bilen lavede han om på motorstyringen, ved at sætte en femte dys i manifolde,som ekstra benzin tilskud.
Det var bare min oplevelse med scantun.
ps. da jeg kommer fra sjælland, så er det jo ikk bare lige noget man køre over og får lavet, da man nok skal undvære bilen et par dage,
og så koster det mig os 1000 kr. hver gang man skal derover.:-( :-(


Top
  
 
Indlæg: 11 feb 2003, 21:38 
Hej hr.. var utætheden lavet med vilje for at bringe trykket ned ?


Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 16:57 
ja det kunne godt tænkes, men det er jo ikk den måde det skal laves på.
så måtte det heller blive et par tusser mere, så det bare virker.


Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 19:38 
Hej Hr…
Nu kan jeg se, at det er min tur til at få tæv. Måske med rette. Jeg er ked af at høre at du ikke er tilfreds med kompressoranlæget. Vedr. den hylende rem snakkede vi om det og du løste det selv udmærket med et andet strammerhjul. Nu er det sådan, at jeg er meget omhyggelig med mit arbejde og om jeg skal bruge en time eller tre på en detalje er ligegyldigt. Men det forhindrer desværre ikke at jeg ind i mellem skal have fat i et stykke arbejde en gang ekstra efter et stykke tid, for at få det helt rigtigt. At få din bil til Jylland, vil koste dig en køretur på 35 km, resten skal jeg nok tage mig af.
Trykket kan ikke stige til 0.5 bar uden grund. Da bilen blev afprøvet var systemet tæt og ladetrykket var på 0.25 – 0.30 bar. Stiger det senere, er det alvorligt. Det kan have en sammenhæng med den tændingsbanken og du beskriver. Symptomerne peger i retning af en sammenbrændt katalysator. Det er ikke helt ualmindeligt det sker, når man prøver at presse 50% ekstra gas igennem. Tryksystemet er nøje gennemmålt og trykbølgerne, ved pludselig lukning af gasspjældet, er så minimale at en BOV ikke er nødvendig.
Men ring til mig, så vi kan arrangere noget. Hvis der er et katalysatorproblem, løser jeg det også.
/Per Mai.


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 13:05 
har fåer lavet en aftale med scantun om at han laver min bil, og jeg skal ikk betale noget for at få bilen derover. så nu skulle det blive godt, og efter at ha snarkket med per, så var problermerne ikk så store.;-)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team